Hirdetés

Több százmillió dollár szól a generatív AI használata mellett a játékfejlesztésben

|

Nem hatott negatívan a generatív AI használata a Call of Duty, a Stellaris és más játékok eladásaira.

Hirdetés

Bár a generatív mesterséges intelligencia használata a játékfejlesztésben sok vitát kavart az elmúlt időszakban, a Steam adatai szerint 2025 kimondottan sikeres évnek tekinthető a technológia szempontjából. Az Ichiro Lambe, a Totally Human Media elemzője által készített jelentés szerint a generatív AI-t nyíltan használó játékok idén körülbelül 660 millió dollár bevételt hoztak. Jelenleg a Steam könyvtárának mintegy 8 százalékát teszi ki az 10 258 játék amelyeknek a fejlesztője/kiadója egyértelműen jelzi, hogy generatív AI-t is bevetett a munkálatok során. Öt hónapja ez a szám még 7 818 volt, azaz látható, hogy a stúdiók egyre bátrabban nyúlnak ehhez az eszközhöz.

Nem mindenki öleli azonban lelkesen a keblére a generatív AI-t, amit a közelmúlt botrányai világosan jeleznek. Az Indie Game Awards visszavonta a Clair Obscur: Expedition 33 díjait, miután a Sandfall Interactive utólag elismerte, hogy használta a játék készítése közben. Ugyancsak megosztotta a közösséget - a játékosokét és a szakmabeliekét is, hogy a generatív AI szerepet kap a közelgő Divinity fejlesztésében.

Hirdetés

Mindeközben a pénzügyi adatok magukért beszélnek. A Lambe által összegyűjtött statisztikák szerint 12 játék, amelynél nyilvánosan jelezték az AI használatát, nyolc számjegyű bevételt ért el, 33 játék elérte az egymillió dolláros határt, és 170 cím pedig hat számjegyű bevételt produkált. A mainstream sikerjátékok - mint a Call of Duty: Black Ops 6, az inZOI és a Stellaris - mind szerepelnek a listán, magyarán már rég túl vagyunk azon, hogy csak "kísérleti" címek profitáljanak az AI-ból.

Ez a trend magyarázza, miért olyan lelkes a Ubisoft és az "AI first" stratégiát hirdető Krafton: a generatív AI használatának pénzügyi következményei láthatóan csekélyek, nem vetik vissza számottevő mértékben az eladásokat, miközben a költségek lefaragásában éppúgy szerepe lehet a technológiának, mint a fejlesztéshez szükséges idő lerövidítésében.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.


 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)