Hirdetés

A Ubisoft generatív AI csapattársakkal forradalmasítja a játékélményt - itt a Teammates prototípusa

|

A kiadó ígérete szerint a jövő NPC-i végre tényleg figyelnek arra, amit mondunk vagy teszünk.

Hirdetés

A Ubisoft az év egyik legérdekesebb demonstrációját tartotta a befektetőknek, amikor először mutatta meg a Teammates névre keresztelt, generatív AI-ra épülő játékkísérletét, amely mögött a Neo NPC-n is dolgozó fejlesztőket találjuk. Yves Guillemot vezérigazgató szerint a technológia legalább akkora fordulatot hozhat a videójátékok világában, mint egykor a 3D-re való átállás, és a cég teljes erővel azon dolgozik, hogy az új hullám élére álljon.

A prototípust a játékosok egy szűk köre már most teszteli, és bár a Teammates alapvetően egy belső nézetű lövöldének tűnik, a hangsúly egyáltalán nem a megszokott tűzpárbajokon van. A rendszer lényege, hogy az NPC-k valós időben értelmezik a játékos hangutasításait, reagálnak a helyzetre, képesek alkalmazkodni a környezethez és a játékos tempójához. A narratív igazgató, Virginie Mosser szerint mindez azért fontos, mert teljesen új módszereket keresnek az interaktív történetmesélésre.

Hirdetés

A demóban szerepel egy társkarakter is, Jaspar, aki név szerint szól a játékoshoz, eligazítja őt a küldetések során, figyelmezteti a veszélyekre, továbbá javaslatokkal látja el, ha elakadna. Egy útba igazítást adó NPC önmagában persze nem újdonság, de a Ubisoft szerint az teszi különlegessé, hogy a reakciói valóban a játékos szavaira és viselkedésére épülnek. A technológiai háttérhez a stúdió egy saját API-t fejlesztett, amely beépített védelmet nyújt az AI túlkapásai, például a hallucinációk ellen, és kordában tartja a rendszert, hogy az valóban a játékos kreativitását szolgálja, ne pedig kiszámíthatatlan anomáliákat generáljon.

A Teammates egyszerre játszható prototípus és kutatási platform, amelyen keresztül a Ubisoft a jövő játékait megalapozó technológiát teszteli. A Tencenttel kötött üzletét is eredménnyel lezáró kiadó januárban mutatja be új működési modelljét, a Creative Houses struktúrát, amelybe ez a fejlesztés is beépül.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)