A PUBG és a Callisto Protocol kiadója, a Krafton úgy döntött, vágja még egy kicsit a fát maga alatt. A Subnautica 2 fejlesztése kapcsán számos botrányba keveredett vállalat fontosnak érezte kijelenteni, ezentúl "AI-first" cégként működik, vagyis mesterséges intelligenciát kíván beépíteni működésének szinte minden területére. A döntés célja a vállalat átalakítása és megújulása. Az új stratégia a menedzsmentrendszerektől kezdve a kutatás-fejlesztésen át egészen a játékon belüli AI-megoldásokig terjed.
A vállalat vezérigazgatója, Kim Chang-han szerint az "AI First" megközelítés lehetőséget teremt a dolgozók fejlődésére, a játékosélményre épülő kreatív kísérletek bővítésére, és a Krafton így a játékipar AI-innovációinak élére kíván kerülni. A vezér közleményében hangsúlyozta: a cél egy mesterséges intelligenciára épülő működési modell kialakítása, amely példát mutathat a jövő játékfejlesztőinek világszerte.
A vállalat nemcsak szavakban, hanem pénzügyileg is komolyan gondolja az irányváltást. Végül 100 milliárd wont, vagyis mintegy 70 millió dollárt fordít az AI-projektekre, és jövő évtől évente további 30 milliárd wont különít el a technológia fejlesztésére és a dolgozók képzésére. Egyelőre nem tudni, hogy az AI-generált tartalmak - például grafika, zene vagy írás - megjelennek-e a már készülő játékokban is, mint a Subnautica 2 vagy a Hi-Fi Rush 2, de nem biztos, hogy az elmúlt hónapok tükrében nem ezzel fogja a kiadó visszanyerni a játékosok bizalmát.
A másik érdekes kérdés, hogy ennek következményeképpen lesznek-e leépítések is a stúdióknál, erre mindenképpen odafigyelünk majd és hírt adunk róla, ha esetleg így történik.
