Hirdetés

A Kingdom Come: Deliverance 2 rendezője szerint ideje elfogadni, hogy az AI nem tűnik el, hanem velünk marad

|

Az AI körüli pánik túlment minden józan határon, és erre egyre többen reagálnak is.

Hirdetés

Úgy tűnik, a videójáték-iparban jelenleg elég egy félmondat az AI-ról, és máris elszabadul a pokol. Alig pár nappal azután, hogy a Larian Studios vezetője, Swen Vincke arról beszélt, miként használhatják a fejlesztők az AI-eszközöket a stúdión belül, az internet egy része azonnal árulást, kreatív pusztulatot és iparági összeomlást kiáltott, szóval röviden és tömören vége a világnak. A kialakult helyzetre most a Kingdom Come: Deliverance 2 rendezője és a Warhorse társalapítója, Daniel Vávra reagált, nem is túl finoman.

Vávra szerint az, ami a Larian körül történt, egyszerűen irracionális hisztéria. Egy hosszabb közösségi posztban úgy fogalmazott, az AI elleni felháborodás kísértetiesen emlékeztet arra az időszakra, amikor az emberek a 19. században az emberek gőzgépeket törtek szét, mert féltek a technológiai változástól - ők voltak ugyebár a ludditák. Állítása szerint Vincke nem mondott mást, mint amit jelenleg gyakorlatilag minden nagyobb stúdió csinál, mégis példátlan méretű támadások kereszttüzébe került. A Kingdom Come Deliverance 2 fejlesztéséért felelős alkotó hangsúlyozta, hogy a saját játékuk esetében nem AI-generált tartalomra építettek, és kifejezetten nem rajong az automatikusan előállított művészetért. Ettől függetlenül szerinte ideje szembenézni a valósággal. Az AI itt van, és nem fog eltűnni, bármennyire is ijesztő ez sokak számára. Vávra szerint a kérdés nem az, hogy használják-e majd, hanem az, hogyan és mire.

Hirdetés

A rendező különösen a modern játékfejlesztés egyre hosszabb és drágább folyamatait emelte ki. Saját bevallása szerint átlagosan hét évbe telik neki egyetlen játék elkészítése, miközben ötvenévesen még rengeteg ötlete lenne. Példaként hozta fel azt is, hogy a Kingdom Come: Deliverance főszereplőjét alakító Tom McKay több száz órát töltött stúdióban teljesen általános, ismétlődő megszólalások rögzítésével, amelyek kreatív szempontból alig adnak hozzá bármit az élményhez.

Vávra úgy látja, ha az AI képes lenne levenni a fejlesztők válláról az unalmas, repetitív feladatokat, akkor a hangsúly végre visszakerülhetne arra, ami igazán számít. Szerinte ettől még nem tűnnének el az írók, művészeti vezetők, programozók vagy dizájnerek, egyszerűen több idejük maradna a lényegi döntésekre. Ugyanakkor azt is elismeri, hogy bizonyos területeken, különösen a programozásnál, ez komoly átalakulásokat hozhat, és nem minden pozíció marad érintetlen. Különösen izgalmasnak tartja az AI lehetőségeit az NPC-k terén. Elképzelése szerint egy szerepjátékban forradalmi élményt jelentene, ha a játékos valóban bárkitől bármit megkérdezhetne, legyen szó útbaigazításról, pletykákról vagy személyes véleményekről. Ezek a helyzetek szerinte nem igényelnek színészi csúcsteljesítményt, mégis drámaian növelnék az immerziót, miközben hagyományos módszerekkel szinte lehetetlen lenne őket rögzíteni.

Mindezek ellenére Vávra sem tagadja, hogy az AI fejlődése komoly kockázatokat hordoz. Úgy fogalmazott, senki sem tudja, hova vezet ez az egész, akár az emberiség számára is sötét következményei lehetnek. Ugyanakkor benne van annak az esélye is, hogy a technológia révén sokkal kisebb csapatok, töredék költségvetésből valósíthatnak meg nagyszabású ötleteket. Az biztos, hogy az AI körüli vita nemhogy csillapodna, hanem egyre hevesebb. Ha az elmúlt évek botrányai után valaki azt hitte, hogy a játékos közösség már túl van a legdurvább összecsapásokon, az idei év könnyedén rácáfolt erre. És minden jel arra utal, hogy ez a téma 2026-ban sem fog nyugvópontra jutni.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)