A Larian Studios, a Baldur's Gate 3 és Divinity fejlesztője komoly vihart kavart, miután kiderült, hogy a stúdió generatív mesterséges intelligenciát használ a háttérben koncepcióalkotásra és segédanyagok előállítására. A hír gyorsan elterjedt, és heves reakciókat váltott ki a játékos- és fejlesztői közösségből, most pedig a stúdió alapítója és kreatív igazgatója, Swen Vincke reagált, hogy tisztázza a félreértéseket.
Vincke elmondta, hogy a Larian nem fejleszt és nem is fog kiadni olyan játékot, amely AI-generált tartalmat tartalmaz, és a céljuk nem az, hogy embereket váltsanak ki, hanem "a mesterséges intelligenciát arra használják, hogy a fejlesztők munkanapjai könnyebbek, ne pedig nehezebbek legyenek".
A félreértés egy Bloomberg-interjúból indult, amelyben Vincke elismerte, hogy a Larian "erőteljesen kísérletezik" generatív AI-eszközökkel, amelyeket például ötletelésre, prezentációkhoz, koncepcióvázlatokhoz és helykitöltő szövegekhez használnak. A fejlesztő azonban hangsúlyozta, hogy a Divinity végső verziójában minden szöveget, párbeszédet és vizuális tartalmat emberek alkotnak, színészek és írók munkája alapján.
Több volt Larianos fejlesztő nyilvánosan bírálta a stúdiót, egy korábbi artist például kifejezetten fájlalta a dolgot.
"Nagyon szerettem a Larian-nál dolgozni… egészen addig, amíg be nem jött az AI. Kérlek, gondoljátok újra ezt az irányt. Mutassatok tiszteletet a művészeiteknek, ők világszínvonalúak, és nincs szükségük mesterséges segítségre, hogy fantasztikus ötletekkel álljanak elő."
Vincke egy későbbi Twitter-bejegyzésében is igyekezett eloszlatni a kételyeket. Elmondása szerint a stúdiónál jelenleg 72 művész dolgozik, közülük 23 koncepciós művész, és további munkaerőt keresnek. A generatív eszközöket nem kreatív döntések meghozatalára, hanem kísérleti jelleggel, inspirációs forrásként használják, ugyanúgy, mint korábban a Google-t vagy a művészeti albumokat.
Holy fuck guys we’re not "pushing hard" for or replacing concept artists with AI.
— Swen Vincke @where? (@LarAtLarian) December 16, 2025
We have a team of 72 artists of which 23 are concept artists and we are hiring more. The art they create is original and I’m very proud of what they do.
I was asked explicitly about concept art…
Vincke szerint a Larian célja továbbra is a kézműves, emberi alkotás:
A Divinity végleges verziója Vincke szerint teljes mértékben emberi kezek munkáját fogja tükrözni, és nem tartalmaz majd semmilyen AI-generált tartalmat.