Hirdetés

A Larian is használ AI-t, de a vezető szerint nem a munkarő helyettesítésére

|

Nehéz helyzetbe került a Larian, miután egy interjúban elmondták, hogy használnak mesterséges intelligenciát a stúdión belül.

Hirdetés

A Larian Studios, a Baldur's Gate 3 és Divinity fejlesztője komoly vihart kavart, miután kiderült, hogy a stúdió generatív mesterséges intelligenciát használ a háttérben koncepcióalkotásra és segédanyagok előállítására. A hír gyorsan elterjedt, és heves reakciókat váltott ki a játékos- és fejlesztői közösségből, most pedig a stúdió alapítója és kreatív igazgatója, Swen Vincke reagált, hogy tisztázza a félreértéseket.

Vincke elmondta, hogy a Larian nem fejleszt és nem is fog kiadni olyan játékot, amely AI-generált tartalmat tartalmaz, és a céljuk nem az, hogy embereket váltsanak ki, hanem "a mesterséges intelligenciát arra használják, hogy a fejlesztők munkanapjai könnyebbek, ne pedig nehezebbek legyenek".

A félreértés egy Bloomberg-interjúból indult, amelyben Vincke elismerte, hogy a Larian "erőteljesen kísérletezik" generatív AI-eszközökkel, amelyeket például ötletelésre, prezentációkhoz, koncepcióvázlatokhoz és helykitöltő szövegekhez használnak. A fejlesztő azonban hangsúlyozta, hogy a Divinity végső verziójában minden szöveget, párbeszédet és vizuális tartalmat emberek alkotnak, színészek és írók munkája alapján.

Hirdetés

Több volt Larianos fejlesztő nyilvánosan bírálta a stúdiót, egy korábbi artist például kifejezetten fájlalta a dolgot.

"Nagyon szerettem a Larian-nál dolgozni… egészen addig, amíg be nem jött az AI. Kérlek, gondoljátok újra ezt az irányt. Mutassatok tiszteletet a művészeiteknek, ők világszínvonalúak, és nincs szükségük mesterséges segítségre, hogy fantasztikus ötletekkel álljanak elő."

Vincke egy későbbi Twitter-bejegyzésében is igyekezett eloszlatni a kételyeket. Elmondása szerint a stúdiónál jelenleg 72 művész dolgozik, közülük 23 koncepciós művész, és további munkaerőt keresnek. A generatív eszközöket nem kreatív döntések meghozatalára, hanem kísérleti jelleggel, inspirációs forrásként használják, ugyanúgy, mint korábban a Google-t vagy a művészeti albumokat.

Vincke szerint a Larian célja továbbra is a kézműves, emberi alkotás:

A Divinity végleges verziója Vincke szerint teljes mértékben emberi kezek munkáját fogja tükrözni, és nem tartalmaz majd semmilyen AI-generált tartalmat.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)