Végtelen találgatás után végre kiderült, hogy a Larian Studios következő játéka, a Divinity egy klasszikus körökre osztott szerepjáték lesz. A hírt maga a stúdió alapítója és vezérigazgatója, Swen Vincke erősítette meg egy interjúban a Bloombergnek, ezzel pontot téve a rajongók között zajló viták végére.
A Divinity-sorozat története során a Larian többféle megközelítéssel kísérletezett, az akció-RPG-től a klasszikusabb taktikai szerepjátékon át volt minden, ezért nem volt teljesen világos, hogy vajon mi is lesz pontosan a Divinity. Mivel a decemberi The Game Awards 2025-ön bemutatott háromperces előzetes nem árult el részleteket a játékmenetről, a közösségben megindult a vita, hogy vajon a stúdió visszatér a jól bevált, Baldur's Gate 3-féle, körökre osztott formulához, vagy inkább új irányba kísérletezik?
Vincke most egyértelművé tette, hogy az új Divinity a Lariantól megszokott, gondosan kidolgozott, stratégiai alapú harcrendszerrel érkezik.
"Egy körökre osztott RPG, amely mindent magában foglal, amit eddig láttatok tőlünk, csak most minden szinten továbbfejlesztve."
A döntés nem meglepő, hiszen a stúdió legutóbbi játéka, a Baldur's Gate 3, hatalmas kritikai és közönségsikert aratott, de Vincke korábban azt is elmondta, hogy a Divinity-projekt különösen közel áll a szívéhez, hiszen ez a sorozat indította el a Larian nemzetközi karrierjét.
Az új rész 2017 óta az első, amely ismét a Divinity-univerzumban játszódik, és a fejlesztők szerint "még nagyobb léptékű" lesz, mint a Baldur's Gate 3. Bár pontos megjelenési dátumot és játékmenet-részleteket egyelőre nem közöltek, Vincke nyilatkozata alapján a Larian célja, hogy a Divinity a stúdió "minden tudását és tapasztalatát egyesítse".
Ha a Larian továbbra is olyan szenvedéllyel és kreatív energiával dolgozik, mint korábbi mesterművén, akkor a Divinity könnyen a következő évtized egyik meghatározó RPG-je lehet.
