A The Game Awards egyik legmegosztóbb, ugyanakkor legemlékezetesebb pillanatát a Larian Studios új szerepjátéka, a Divinity bemutatkozása hozta el. Az első előzetes nem finomkodott, hanem azonnal a néző arcába tolta mindazt, amit a stúdió sötét fantáziavilágáról tudni érdemes, véres rituálékat, groteszk képeket és minden eddiginél direktebb szexualitást. A reakciók alapján pontosan azokat találta telibe, akik a Baldur's Gate 3 felszabadult, gyakran provokatív hangvételét is rajongással fogadták.
A trailer képsorai szinte sokkoló tempóban követik egymást. Egy láncokra vert férfi vergődésével indul, majd hamar kiderül, hogy egy tömegeket megmozgató, vallásosnak tűnő rituálé része. A jelenetben felnőttek és gyerekek keverednek, táncoló elfek, részeg orkok és különösen hangsúlyos szerepben feltűnő gyíkszerű lények alkotják a bizarr közösséget. Az áldozati máglya körül zajló orgiaszerű jelenetek egyértelművé teszik, hogy a Larian nem kíván visszalépni a Baldur's Gate 3 után kialakult hírnevétől, hanem inkább ráerősít arra, ami miatt milliók beszéltek a játékról.
A stúdió előző RPG-je már bebizonyította, hogy a játékosok egy jelentős része kifejezetten nyitott az ilyen szabadszájú, gyakran szándékosan provokatív tartalomra. A Divinity bemutatója ezt a vonalat nemcsak folytatja, hanem láthatóan túl is akarja szárnyalni. A közösségi médiában percek alatt elindult a kommentáradat, amely egyszerre tükröz döbbenetet, lelkesedést és azt a fajta morbid humort, amely mára szorosan összeforrt a Larian nevével.
Sokan kiemelték, hogy bár a Divinity világáról eddig keveset tudtak, az előzetes után lehetetlen nem odafigyelni rá. Mások szerint a stúdió pontosan érzi, mire vevő a közönsége, és tudatosan vállalja fel azt a dekadens, sötét tónusú fantasy irányt, amely a Baldur's Gate 3 sikerének egyik kulcsa volt. A trailer nem magyaráz, nem épít fel klasszikus narratívát, inkább hangulatot és ígéretet ad, azt, hogy ez a világ sem erkölcsileg, sem esztétikailag nem ismeri a biztonságos határokat.
Ha ez valóban csak ízelítő abból, amit a Divinity teljes egészében kínál majd, akkor a Larian újra egy olyan szerepjátékra készül, amelyről hónapokig, sőt évekig beszélni fognak. A Baldur's Gate 3 után a stúdió láthatóan nem visszafogni akarja magát, hanem még tovább tolni mindazt, amit eddig is mert, és amit a rajongók egy része szemmel láthatóan hangosan ünnepel.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.