A Larian Studios legújabb Divinity-játékának bejelentése a The Game Awards 2025-ön újra fellobbantotta az érdeklődést a stúdió korábbi CRPG-címei iránt. A rajongók, köztük sok olyan játékos, akik a Baldur's Gate 3-ban találkoztak először a stúdió munkásságával, most elsősorban a Divinity: Original Sin és a Divinity: Original Sin 2 felé fordultak, hiszen ezek azok, amelyeknek a játékmenete a leginkább hasonlít a 2023-as év legjobb játékáéhoz.
A bejelentést megelőzően a fejlesztők egy titokzatos szobrot helyeztek el a Mojave-sivatagban, majd átköltöztették Los Angelesbe a Peacock Theatre elé, de csak a díjátadón levetített CGI trailerből derült ki, hogy mit is ábrázol pontosan. A Rivellon világában játszódó előzetes egy falusi mulatságba engedett betekintést, amelynek fő attrakciója egy élő áldozat elégetése volt, akit megláncoltak és egy hatalmas, vesszőből font emberbe zártak. Valami azonban félrecsúszott, és hamar elszabadult a káosz.
Nem kaptunk kontextust, nem láttunk a játékból még egy árva képkockát sem, és azt sem tudjuk, mikorra várható a megjelenése, vagy hogy milyen platformokat vesznek célba az alkotók. A Larian csupán annyit erősített meg, hogy az előző részek ismerete nem feltétlenül szükséges az új Divinity-játék élvezetéhez, de a veterán játékosok számos ismerős mechanikát és narratív elemet fedezhetnek majd fel benne.
Ennyi aztán elég is volt ahhoz, hogy ismét az érdeklődés középpontjába kerüljön a széria. A SteamDB adatai szerint a TGA 2025-ös bejelentést követő 24 órában szinte minden Divinity-játék jelentős aktivitás-növekedést mutatott a Steamen. Különösen a Divinity: Original Sin 2 Definitive Edition ért el kiemelkedő eredményt, a december 12-i csúcson 6 020 egyidejű játékossal, ami 63%-os növekedést jelent a korábbi naphoz képest. A Divinity: Original Sin - Enhanced Edition szinte megduplázta korábbi csúcsát, így az 1 180 egyidejű játékost is meghaladta, ami október eleje óta nem fordult elő.
