Shuhei Yoshida idén már utalt arra, hogy pályafutása során két olyan belsős PlayStation-projektet is le kellett állítania, amelyek fejlesztése már 25 millió dollárt emésztett fel. A legendás vezető most pontosabban is beszélt ezek egyikéről: kiderült, hogy a God of War játékokért felelős Santa Monica Studio dolgozott egy teljesen új, nem God of Warhoz kötődő IP-n, amelyet végül a saját csapata kért tőle, hogy állítsanak le.
A My Perfect Console podcastban Yoshida felidézte, hogy a stúdió éveken át dolgozott ezen a projekten. A koncepció rendkívül izgalmas volt, a játékmeneti ötletek frissek, és a Santa Monica Studio művészi minősége is hozta a tőlük elvárt szintet. A gond ott kezdődött, hogy minden erőfeszítés ellenére sem sikerült megtalálni azt a játékmeneti esszenciát, amely köré valóban működő, élvezetes alkotást lehetett volna építeni. Amikor a fejlesztés elérte a 25 millió dolláros költséget, maga a stúdió jelezte Yoshidának, hogy szerintük nincs értelme továbbmenni.
Yoshida 2008 és 2019 között vezette a Sony Worldwide Studiost, és elmondása szerint a játékfejlesztés egyik legfontosabb része mindig is a korai döntéshozatal volt. Rengeteg prototípust engedtek útjára, amelyek többsége még az előtt elhasalt, hogy jelentős költséget termelt volna. A Santa Monica projektje azért lógott ki a sorból, mert nagyon sokáig ígéretesnek tűnt, a víziója pedig ugyan megmaradt, de maga a játék nem akart megszületni.
A másik, korábban említett 25 milliós törlés egy európai belsős stúdióhoz kötődik, de erről Yoshida jóval kevesebbet árult el. Annyit tudni, hogy egy nagy költségű, ambiciózus projekt volt, amely ugyanúgy képtelen volt megtalálni a saját játékmeneti középpontját. Yoshida szerint mára az ilyen mértékű veszteséggel járó törlések sem számítanak különlegesnek, a modern fejlesztések költségei olyan magasra emelkedtek, hogy egy 25 millió dolláros bukás már szinte a mindennapok része.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.