A játékipar évtizedeken át a látvány folyamatos javításáról szólt, de mostanra több iparági veterán is úgy látja, a technológiai fejlődés elérte a plafont. A PlayStation korábbi indie-részlegének vezetője, Shuhei Yoshida a Friends Per Second podcastben arról beszélt, hogy a grafikai különbségek ma már alig észrevehetők.
"A grafika szinte elérte azt a szintet, hogy én magam sem tudom megmondani, mikor van bekapcsolva a ray tracing, hacsak nem látom egymás mellett a két képet. Ugyanez igaz a magasabb képkockasebességre is"
- mondta Yoshida.
Nem ő az egyetlen, aki így gondolja. A Sony korábbi vezérigazgatója, Shawn Layden is hasonlóan fogalmazott, szerinte kevesen tudják megkülönböztetni a 90 és 120 fps közti különbséget. Mark Cerny, a PS4 és PS5 egyik vezető tervezője pedig úgy látja, a jelenlegi megközelítés a fények és tükröződések kezelésében "már elérte a határait".
Yoshida szerint ezért a PlayStationnek is új utakat kell keresnie:
"Egyértelmű, hogy nem folytathatják ugyanazt, amit eddig, vagyis nem elég csak növelni a grafikai teljesítményt és még látványosabb élményeket kínálni."
A szakember szerint azonban ez nem feltétlenül probléma, hiszen a PS5 már így is hatalmas előrelépést hozott.
"A PS5 lenyűgöző rendszer, ami egészen új szintre emelte a játékélményt. Az SSD bevezetése szinte csodaszámba ment"
- mondta, majd hozzátette:
"A PS5 és az SSD szinte minden játékot jobbá tett."
Yoshida szerint a jövő nem a puszta grafikai erő növelésében rejlik, hanem abban, hogyan használják a fejlesztők a meglévő technológiát okosabban, hogy a játékélmény - nem pedig a pixelszám - váljon egyre jobbá.