Hirdetés

Az egykori PlayStation-vezér szerint még a 80 dolláros árcédulák is indokolhatóak, ha cserébe hosszú órákra szóló szórakozást kapunk

|

Szerinte a játékok ára ráadásul sokkal kevésbé nőtt, mint például a mozijegyeké.

Hirdetés

A videojátékok áráról szóló viták újabb lendületet kaptak, amikor a Nintendo bejelentette, hogy a Switch 2-vel érkező Mario Kart World 80 dolláros áron debütál majd. A versenytársak sem maradtak le: a Microsoft például közölte, hogy több készülő cím - köztük The Outer Worlds 2 - is követi az új árszabványt. (Európában a jelenlegi generáció óta 80 euró az AAA-játékok ára, ez egyelőre nem változott.)

Most azonban az iparág egyik legismertebb veteránja, Shuhei Yoshida, a PlayStation egykori vezetője is megszólalt a kérdésben. A Kit and Krysta YouTube-csatornának adott interjúban úgy fogalmazott: minden játéknak más a játékos számára nyújtott értéke, így a fejlesztőknek és kiadóknak kell eldönteniük, mi az a reális ár, amit elkérhetnek.

"Nem kell, hogy minden játék 70 vagy 80 dollárba kerüljön, mert minden játék más és más"

- mondta Yoshida. 

Hirdetés

Hozzátette:

"Ott vannak a live service játékok, amiknél néha 100 dollárt kérnek egyetlen digitális kártyáért - ami nyilván durva -, de ha valaki ebben látja az értéket, és ki akarja fizetni, akkor megteheti."

Yoshida ugyanakkor nem tagadja, hogy a jelenlegi gazdasági helyzet sokak számára nehéz, de szerinte még így is megfizethető szórakozási formáról van szó - főleg, ha összevetjük más iparágakkal.

"A mozijegyek ára sokkal jobban emelkedett az elmúlt tíz évben, mint a videójátékoké"

- jegyezte meg. Szerinte olyan játékok, mint a Mario Kart 8, egyetlen vásárlással hosszú órákra szóló élményt nyújtanak, és bár volt lehetőség külön megvásárolható pályákra is, az alapjáték önmagában is rengeteg tartalmat kínált. Yoshida úgy véli, a játékosoknak kell eldönteniük, hogy egy adott játék ár-érték arányban megéri-e számukra, és nem feltétlenül kell mindent a megjelenés napján beszerezni, hiszen "sok játék ára idővel csökken is".

A nyilatkozat jól mutatja, hogyan látja az iparág belülről a játékárak alakulását: a hangsúly nem kizárólag az áron, hanem a nyújtott értéken van - és ezen a téren a játékok szerinte még mindig kiemelkednek a szórakoztatóipar más termékei közül.

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)