Hideo Kojima köztudottan szenvedélyes filmrajongó, és aki követi a közösségi oldalait, pontosan tudja, hogy egy alkotás akkor hagy igazán nyomot benne, ha hosszú, részletekbe menő bejegyzést szentel neki. Az Avatar: Tűz és hamu pontosan ilyen hatást váltott ki belőle, a japán játéktervező több mint kétszáz szavas lelkes értékelésben áradozott James Cameron legújabb filmjéről.
Kojima szerint a Tűz és hamu az Avatar-univerzum kompromisszummentes továbbépítése, amely a legapróbb részletekig következetes és lenyűgöző. Úgy fogalmazott, hogy Cameron munkája tökéletesen példázza azt az utat, amelyen ő maga is jár, amikor a szórakoztatást, a művészetet és a csúcstechnológiát próbálja egyetlen élménnyé összefonni. A fejlesztő külön hangsúlyt fektetett arra is, hogy megvédje a digitális alkotásokat azzal a gyakori kritikával szemben, miszerint a CG vagy a VFX "könnyű megoldás" lenne. Szerinte ez súlyos félreértés, hiszen ezek a filmek is emberek munkájából születnek, színészek, művészek és programozók szenvedélye és gondolatai keltenek bennük életet.
A bejegyzés legfontosabb része azonban talán az, amikor Kojima arról ír, hogy a film új erőt és bátorságot adott neki a jövőre nézve. Úgy érzi, ismét megerősítést kapott abban, hogy érdemes tovább kísérleteznie a digitális technológia határaival, és új dolgokat alkotnia. Ez különösen érdekes annak fényében, hogy az elmúlt időszakban nyíltan beszélt saját mulandóságáról és arról, mennyi ötlet van még benne, amit mindenképpen meg szeretne valósítani.
Kojima jelenleg több projekten is dolgozik, köztük a Physinten és az OD-n, és könnyen lehet, hogy az Avatar: Tűz és hamu élménye ezekre a munkákra is hatással lesz. Ha valóban így van, abból a játékosok csak profitálhatnak, mert amikor Kojima inspirált, abból általában valami egészen különleges születik.
Mi mindenesetre messze nem voltunk annyira elmosva a filmtől, mint Kojima.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.