Hideo Kojima szerint a mesterséges intelligenciának egyetlen, jól körülhatárolt helye van a videojátékokban, és ez nem az alkotás. A Death Stranding és a Metal Gear Solid alkotója az elmúlt években többször hangsúlyozta, hogy az ötletek, a történetmesélés és a művészi irányítás kizárólag emberi kézben kell hogy maradjon. Bár az AI-t elfogadhatónak tartja hatékonyságot növelő vagy repetitív feladatok támogatására, következetesen óv a kreatív döntések automatizálásától, még akkor is, amikor a generatív AI egyre nagyobb teret nyer az iparágban.
Ezek a nézetek adták a hátterét legutóbbi megszólalásának is. Kojima technológia és emberi cselekvőképesség iránti régóta tartó érdeklődése miatt álláspontját különös figyelem kíséri. Egy friss, a CNN-nek adott interjúban elmondta: a Kojima Productionsnél nem tervezi az AI használatát látványtervek és más művészi tartalmak generálására.
A rendező szerint az AI valódi értéke a játékmenet rendszereiben rejlik, különösen az ellenfelek viselkedésének alakításában. Úgy véli, a jelenlegi játékokban az ellenségek gyakran kiszámítható logika mentén működnek, ami idővel mesterséges hatást kelt. Az AI viszont képes lehet figyelembe venni a játékosok eltérő mozgását, döntéseit és szokásait, és ezekhez igazítani az ellenfelek reakcióit. Kojima hangsúlyozta: ez a megközelítés mélyebb játékmenetet eredményezhet anélkül, hogy a kreatív irányítás kikerülne az emberi alkotók kezéből.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.