Szerkezeti átalakítás zajlik a Virtuosnál, ami a gyakorlatban úgy néz ki, hogy az alapvetően bérfejlesztést végző cég megválik munkatársai hét százalékától. A leépítés világszerte körülbelül 300 főt érint, a legtöbb pozíció, az érintettek kétharmada Ázsiában szűnik meg, de Európában is 70-en nézhetnek új állás után. Még a francia stúdiónál is elbocsátásokra kerül sor, igaz, csak egy számjegyűre, de így is árnyékot vet a cégre hiszen pont ott készült az év legjobban fogyó játékai közé tartozó The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered.
A szingapúri központú Virtous közleményében hangsúlyozta: főként az alacsonyabb kihasználtságú és csökkenő megrendelésű csapatokat érintette az elbocsátási hullám, miközben a vállalat teljes mellszélességgel kiáll partnerei - így például a CD Projekt RED (Cyberpunk 2077), a Konami (Metal Gear Solid Delta: Snake Eater) vagy éppen a Bethesda (The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered) - mellett.
Az elbocsátott dolgozóknak végkielégítést, karriertanácsadást és belső áthelyezési lehetőségeket kínálnak a cég, ahol csak lehetséges. Azonban a távozásuk miatt szomorú, de az állásuk megmaradása végett megkönnyebbülést érző kollégáik sem lélegezhetnek fel, mert a felszín alatt számukra kedvezőtlen folyamatok indultak be. Egy francia újságíró, Gauthier Andres szerint már februárban befagyasztotta az emeléseket és csökkentette a bónuszokat a vezetés. Ezek a döntések a mostani elbocsátásokkal együtt arra ösztönözték a lyoni stúdió dolgozóit, hogy sztrájkba kezdjenek.
Közben pedig egy újabb feszültséggóc is kibontakozik: a generatív mesterséges intelligencia bevezetése. Egy év alatt a Virtuosnál eljutottak oda a felsővezetői prezentációktól, hogy már kötelező AI-képzéseket írtak elő az alkalmazottak számára. Ez a stratégiai irányváltás nem mindenkinek ízlik, különösen nem azoknak, akik a hosszú távú szakértelembe és emberi kreativitásba fektették a munkájukat.