Hirdetés

Ezek a legjobb Switch és Switch 2 Mario-játékok, amiket mindenképp ki kell próbálnod

|

A Switch és Switch 2 korszak friss lendületet adott a Nintendo ikonikus hősének.

A Nintendo Switch megjelenésével Mario olyan korszakba lépett, amely egyszerre jelentett technológiai megújulást és játéktervezési forradalmat. A hibrid konzol rugalmassága, a hordozhatóság és az otthoni játék egyesítésének ötlete tökéletes terepet adott ahhoz, hogy Mario ismét bebizonyítsa, miért ő a játékipar egyik legfontosabb alakja. A generáció nemcsak új történeteket, új mechanikákat és új látványvilágot hozott, hanem egy olyan kreatív lendületet is, amely már a megjelenés pillanatában jelezte, hogy a Nintendo ismét hosszú távra tervez. A Switch évei alatt Mario minden olyan arcát megmutatta, amelyet a rajongók szeretnek: a klasszikus platformert, a kooperatív élményekre építő társasjátékot, a kreatív alkotást ösztönző szerkesztőprogramot és a pörgős akciót. Ezek a címek azonban nem különálló darabok voltak, hanem egy folyamat részei, amelyben a Nintendo lépésről lépésre építette újra a Mario-univerzum modern identitását.

A korszakot a Mario Kart 8 Deluxe nyitotta meg, amely hamar a Switch legsikeresebb játékává nőtte ki magát. Ez a kiadás nem egyszerű port volt, hanem egy tartalmilag bővített, jobb sebességgel futó, minden elemében finoman újrahangolt változat, amelynek minden kanyarjából érződött a Nintendo több évtizedes tapasztalata. A játék hosszú éveken át kapott utólagos pályacsomagokat, amelyek életben tartották a közösséget, és biztosították, hogy a Mario Kart 8 Deluxe ne csupán a Switch korai szakaszának fénylő csillaga legyen, hanem a teljes generáció meghatározó pillére. Akár egyedül, akár többedmagával, akár online, akár helyben játszották, a versenyek lüktetése és a pályák változatossága újra és újra visszahívta a játékosokat, és bebizonyította, hogy a sorozat továbbra is képes friss maradni.

Hirdetés

Ezzel párhuzamosan érkezett a Mario + Rabbids Kingdom Battle, amely tökéletes példája annak, hogy Mario simán nekiveselkedhet egy olyan kalandnak is, amely elsőre szokatlannak tűnik, mégis teljesen természetesen simul bele a világába. A Ubisofttal közös alkotás egy körökre osztott taktikai RPG volt, amelyben a komikus Rabbid-figurák keveredtek bele a Gombakirályság mindennapjaiba. A harcok stratégiai mélységet kínáltak, a környezet pedig tele volt humorral és váratlan megoldásokkal. Ez a játék megmutatta, hogy Mario univerzuma képes befogadni a kívülről érkező kreatív ötleteket, sőt, képes azokkal még gazdagabbá válni.

A generáció egyik legfontosabb állomása a Super Mario Odyssey volt, a modern Mario-játékok egyik vitathatatlan csúcsa. Az Odyssey egy olyan világot tár a játékos elé, amelyben Mario végre teljes szabadságot kap a felfedezésben, és amelyben minden pálya saját ritmust, saját ívet, saját stílust kínál. A Cappy mechanika, amely lehetővé teszi, hogy Mario élőlényeket és tárgyakat vegyen irányítása alá, frissességet adott a játékmenetnek, és olyan kreatív megoldásokat teremtett, amelyek meghatározták az egész élményt. A játék bejárta a Nintendo teljes kreatív palettáját: volt benne humor, finoman elrejtett nosztalgia és látványos megvalósítás, miközben mindvégig úgy vezette a játékost, hogy a felfedezés igazi öröm maradjon.

A társas élmények rajongói ekkor már örömmel látták viszont a Super Mario Partyt, amely frissebb minijátékokkal és könnyed hangulattal hozta vissza a klasszikus Mario-bulik világát. A New Super Mario Bros. U Deluxe közben a 2D vonalat képviselte a maga letisztult platformer filozófiájával: egy olyan játékkal, amely a klasszikus Mario-címek világát idézte meg, egyszerűséggel és precizitással, és amely tökéletes belépési ponttá vált a fiatalabb játékosok számára. A kreativitás terepévé azonban igazán a Super Mario Maker 2 vált. Ez a játék a közösség kezébe adta a tervezés eszközeit, és olyan mennyiségű új tartalmat generált, hogy a Mario-világ lényegében korlátlan pályakészlettel rendelkezett. A Maker 2-ben nem csupán a pályák sokszínűsége volt lenyűgöző, hanem az is, ahogyan a játékosok megtanulták használni a Nintendo saját mechanizmusait arra, hogy valóban új játékmeneti ötleteket hozzanak létre.

A Switch időszakát erősítette tovább a Paper Mario: The Origami King is, amely a sorozat jellegzetes humorát és különleges papír-világát ültette át a konzolra. Az origamivá alakult világ egyszerre volt vicces, kreatív és technikailag finomhangolt. A harcrendszer újszerű megoldásai és a papír-városok életre keltése megmutatta, hogy a Paper Mario-széria még sok év után is képes megújulni. Az emlékezés és a nosztalgia nevében érkezett a Super Mario 3D All-Stars, amely három korszakalkotó játékot hozott el újra. A csomag tökéletes alkalom volt arra, hogy a modern közönség újra felfedezze azokat az alapokat, amelyek Mario 3D-s világát felépítették, miközben a veteránok számára is kellemes időutazást kínált. A Super Mario 3D World + Bowser's Fury már egy másik irányba mutatott: egyrészt visszahozta a Wii U-n remekül működő kooperatív élményt, másrészt megmutatta, hogyan lehet a háromdimenziós Mario-játékokat félig nyitott világba helyezni úgy, hogy azok megőrizzék ritmusukat. A Bowser's Fury külön kis kampánya egyszerre volt kísérlet és előjel: bizonyította, hogy a Nintendo számára továbbra is fontos a formai innováció, és hogy a Mario-játékoknak van helye a még szabadabb, még merészebb játéktérben.

A társasjáték-sorozat újabb lendületet kapott a Mario Party Superstarsszal, amely visszahozta a klasszikus minijátékok aranykorát, és modern formában tette ismét közösségi élménnyé azt. A Mario Strikers: Battle League közben újraélesztette a Mario-féle arcade-focit, amely egyszerre volt kaotikus, pörgős és stílusos. A Mario + Rabbids Sparks of Hope pedig a Kingdom Battle által megalapozott stratégiai irányt vitte tovább még nyitottabb terekkel, még átfogóbb mozgásszabadsággal és látványosabb galaktikus történettel.

A Switch-korszak egyik legfontosabb záróakkordja a Super Mario Bros. Wonder volt, amely a klasszikus, kétdimenziós Mario-játékok teljes megújulását hozta magával. A Wonder mechanikák új színt vittek a pályákba, minden világot kiszámíthatatlanná és élővé tettek, és ezzel olyan frissességet hoztak a sorozatba, amely évtizedek óta nem volt tapasztalható. A grafika új irányt vett, a karakteranimációk dinamikusabbak lettek, és a játékmenet új életet lehelt a klasszikus oldalnézetbe.

A Switch generáció egy utolsó nagy közösségi hullámmal zárult a Super Mario Party Jamboree képében, amely a társasjátékok világát egy hatalmas, vibráló, fesztiválszerű élménnyé varázsolta. A Mario & Luigi: Brothership pedig visszahozta a Nintendo egyik legszeretettebb duóját, új humorral, új mechanikákkal és egy olyan történettel, amely méltó volt a sorozat örökségéhez.

Amikor a generáció átadta a helyét a Nintendo Switch 2-nek, már mindenki tudta, hogy a Mario-világ újabb jelentős korszak elé néz. A Mario Kart World volt az első, amely megmutatta, mit jelent a megnövekedett teljesítmény és a modern pályadizájn: a versenyek nemcsak látványosabbak lettek, hanem élettel is minden korábbinál jobban megteltek, a környezetek reagáltak az eseményekre, és a közösségi futamok új dimenziókat nyitottak.

Ezt követte a Donkey Kong Bananza, amely bár nem közvetlenül Mario nevét viselte, mégis a tágabb Mario-univerzum egyik visszatérő pillérére, Donkey Kongra koncentrált, és a Switch 2 erejével olyan platformerélményt adott, amely egyszerre volt vadonatúj és mélyen ismerős. A Super Mario Galaxy és a Galaxy 2 újragondolt változata olyan részletességet, olyan fény-árnyék játékot és olyan fluiditást adott ezeknek a klasszikusoknak, amely méltó volt a legendához, és új közönséget hozott a galaktikus Mario-korszaknak.

Végül a Super Mario Party Jamboree - Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV bevezetése teljesen új alapokra helyezte a társasjáték-sorozatot. A Jamboree TV lehetőséget adott arra, hogy a játékosok élő eseményeken vegyenek részt, ranglistákon induljanak, közvetítésekbe kapcsolódjanak be, és ezzel a Mario Party egy olyan, közösségépítő erővé vált, amely túllépett a nappalik falain.

A Switch és Switch 2 korszak tehát egyszerre volt tiszteletadás a hagyományoknak és bátor lépés a jövő felé. Mario ebben az időszakban minden formáját megmutatta, a klasszikustól a merészig, a humoros RPG-től a galaktikus kalandokig, a közösségi játékoktól a magányos felfedezésig. Ez a korszak ismét bebizonyította, hogy Mario nem egyszerűen egy karakter, hanem a játék örömének örök szimbóluma, amely mindig képes alkalmazkodni, megújulni és továbbvinni mindazt, amit a videójátékok legeredetibb formái jelentenek.

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)