Hirdetés

Sonic Racing: CrossWorlds teszt - Mario felkötheti a gatyót

|

Az új Sonic-versenyjáték minden eddiginél izgalmasabb pályákkal, ötletes mechanikákkal és óriási tartalommal repít a cél felé.

Hirdetés

Ha valaki azt gondolta volna, hogy a Sonic Racing-széria már nem tud újat mutatni, a Sonic Racing: CrossWorlds gyorsan cáfolja ezt a feltételezést. A SEGA ugyanis nemcsak megtartotta a sorozat esszenciáját, hanem minden eddiginél kreatívabb pályákkal, fantasztikus CrossWorlds-mechanikával és óriási mennyiségű testreszabási lehetőséggel tette emlékezetessé a játékot. A hagyományos kartversenyek egyszerű formulája itt is jelen van természetesen, ez hosszú ideje válozatlan minden hasonszőrű címben (gyorsítás, drift, fék és tárgyhasználat), de a járművek mozgása, a pályák változatossága és a CrossWorlds-váltások olyan mélységet adnak, amire korábban nem volt példa a sorozatban.

A játékban 24 játszható karakter közül választhatunk, a klasszikus Sonic, Tails és Knuckles hármasától kezdve Shadowon és Amy Rose-on át egészen a Sonic Frontiersből érkező Sage-ig. Minden karakterhez különböző járműtípusok társíthatók: a Power típus erősebb ütközéseket enged meg, a Handling kiváló a kanyargós pályákhoz, a Speed pedig a hosszú egyeneseken brillírozik. A Sonic Ridersből ismert lebegő deszkák visszatérése új lehetőségeket nyit a boostok és a pályaelemek kihasználásában, különösen a gyors szakaszokon.

Hirdetés

Világok között

Ez mind szép és jó, de jöjjön a lényeg, a CrossWorlds-mechanika, mi vitán felül a játék igazi sztárja. Verseny közben ugyanis megjelennek portálok, amik rövid időre egy teljesen másik pályára teleportálnak minket. Ez a megoldás nemcsak látványos, hanem komoly stratégiai réteget is ad: a játékosoknak olyan járműbeállításokat kell választaniuk, amelyek mindkét pályán megállják a helyüket. A vízi és légi formák egyaránt izgalmasak: a repülő szakaszok lehetővé teszik a gyűrűk és boostok vertikális gyűjtését, míg a vízi szakaszok komolyabb ritmusérzéket igényelnek. A harmadik körre a pályák új útvonalakat, erősebb tárgyakat és változó akadályokat kínálnak, így soha nem érezni unalmasnak a versenyt.

24 fő és 15 CrossWorlds-specifikus pálya áll rendelkezésre, így minden futam friss élményt nyújt. A pályák tele vannak alternatív útvonalakkal, boost-panel-ekkel és ügyes kanyarral, amelyek mind-mind lehetőséget adnak a sebesség maximalizálására vagy taktikai előny szerzésére. A klasszikus pályák, mint a Market Street vagy a Radical Highway, a régiek kedvelőit is kárpótolják, a korszerű grafikai és fizikai motor pedig folyamatosan dinamikus élményt biztosít.

A tárgyak rendszere 24 különböző eszközt tartalmaz, amelyek mind-mind egyedi hatással vannak a versenyekre. Az itemek befolyásolják a sebességet, a gyűrűgyűjtést és az ellenfelek manipulálását, miközben a Gadget Panels lehetőséget adnak a statok és a tárgyhasználat finomhangolására. Több mint 30 Gadget áll rendelkezésre, így minden versenyző saját stílusára alakíthatja járművét. Előre összeállított paneleket is használhatunk, vagy akár menet közben cserélhetjük azokat, így minden futam testre szabható, a kihívások és a pályavariációk függvényében.

A Grand Prix-mód mellett a Race Park további lehetőségeket kínál: egyedi szabályrendszerekkel és testreszabható versenyekkel, akár 12 játékos számára. Itt ráadásul folyamatosan le kell nyomnunk ellenséges csapatokat is, hogy megszerezzük az ő saját, meglehetősen menő verdájukat. A megszerzett autóalkatrészeket szabadon kombinálhatjuk, festhetjük, de még ennél is fontosabb lesz talán az a panel, amelyen már a verseny előtt betárazhatunk pár itemet, és egyéb módosítót, hogy azokkal induljunk a futamokon. Itt bújik ki az igazi testreszabhatóság és a melyebb taktika. 

A Time Trial-mód a legprecízebb időeredményekre és stratégiára ösztönöz, miközben a játék a kedvenc Sonic-dalainkat játékon belüli soundtrackként használja, melyek külön-külön is testre szabhatóak minden körhöz. A játék zenei anyaga lenyűgöző: közel 100 egyedi track, köztük a Radical Highway, Market Street és az Escape From the City, amelyeket a Time Trial vagy a Grand Prix teljesítése során nyithatunk meg. A számok zökkenőmentesen váltanak körönként, így minden verseny dinamikus és epikus hangulatot kap.

Sonic a csúcson

Összességében a Sonic Racing: CrossWorlds nemcsak a sorozat legjobb darabja, hanem egy minden tekintetben átgondolt, szórakoztató és tartalmas kartjáték, amely akár órákra magával ragadja a játékosokat. A CrossWorlds-mechanika, a változatos pályák, a gazdag karakter- és járműválaszték, valamint a testreszabható tárgyrendszer mind hozzájárul ahhoz, hogy a játék a kartversenyek élvonalába emelkedjen. A SEGA egy generációs klasszikust alkotott, amely a rajongók és új játékosok számára egyaránt kihagyhatatlan élmény. A CrossWorlds különösen a Mario Kart World tükrében mutatja meg igazi erősségeit, mivel a Nintendo játékában ilyen mélységű testreszabhatóságot nem igazán fogunk találni. Mondjuk az is igaz, hogy itt talán a Mario Kart játékoknál is nagyobb hangsúlyt kapnak az itemek és a velük járó randomitás, ezt a lutrit pedig nem biztos, hogy mindenkinek beveszi a gyomra - kaptam ki én is az utolsó pillanatban azért, mert épp Fortuna a sztratoszférából tojt a fejemre. 

Sonic Racing: CrossWorlds
A Sonic Racing: CrossWorlds a legjobb Sonic-kartjáték, amit valaha kaptunk.
Ami tetszett
  • a CrossWorlds-mechanika maga
  • sokrétű testreszabhatóság
  • rengeteg pálya, játékmód és kihívás
Ami nem tetszett
  • hatalmas a randomfaktor és ez nem mindenkinek fog tetszeni
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)