Hirdetés

PlayStation-exkluzív is lehetett volna a Starfield, de a Microsoft gyorsabban lépett

|

Phil Spencer mesélt a vállalat döntéseiről ezzel kapcsolatban.

Hirdetés

Egyre nagyobb a Starfield körüli felhajtás, amiről igen szép és átfogó bemutatót kaptunk a zöldek nemrégiben lezajló műsora, az Xbox Showcase-hez kapcsolódó Starfield Direct keretein belül. Mint azt már régóta tudjuk, a Starfield egy kifejezetten Xbox-exkluzív játék lesz (Xbox Series X/S konzolokra és PC-re jelenik meg), amit az idei év egyik legnagyobb durranásának szán a Microsoft és a Bethesda.

A PlayStation tulajok tehát ebből a buliból sajnos most kimaradnak, valószínűleg még annak ellenére is, hogy pár nappal ezelőtt egy lelkes felhasználó még egy petíciót is útnak indított, amiben arra gyűjt aláírásokat, hogy tegyék PlayStation 5-exkluzívvá a Bethesda kezei alatt formálódó űrkalandot - szép próbálkozás, csak épp értelme nem sok van.

Hirdetés

Nemrégiben azonban Phil Spencer is mesélt a játék exkluzivitásáról, aminek mentén elmondta, hogy úgy gondolja, a Microsoft részben azért vásárolta fel a Bethesdát és annak anyacégét, a ZeniMax Mediát, mert attól tartott, hogy a Sony majd időleges PS5 exkluzívvá teszi a játékot. A dolog nem is lett volna olyan meglepő, hiszen nem sokkal a felvásárlást megelőzőleg olyan címek, mint például a Deathloop és a Ghostwire: Tokyo is időlegesen csak a kékek jelen generációs konzoljain voltak játszhatóak. Phil Spencer erről így nyilatkozott:

"Amikor felvásároltuk a ZeniMax Médiát, ennek egyik fő mozgatórugója az volt, hogy a Sony üzletet kötött a Deathloop és a Ghostwire megjelenésével kapcsolatban...a Bethesdának fizettek azért, hogy ne szállítsák ezeket a játékokat Xboxra"

Ehhez kapcsolódva pedig rátért a Starfield helyzetére, és hogy miért is volt kulcsfontosságú számukra, hogy a játék csak a saját platformjaikon jelenjen meg:

"Szóval amikor meghallottuk, hogy a Starfield potenciálisan szintén kihagyhatja az Xboxot, úgy voltunk vele, hogy nem kerülhetünk olyan szituációba harmadik helyezett konzolként, ahol még jobban lemaradunk az exkluzív tartalmakkal kapcsolatban, így biztosítanunk kellett ezeket, hogy életképesek maradjunk a szférában."

Ez valamelyest megerősíti azokat a híreket, melyek szerint a Sony még a Bethesda Microsoft általi felvásárlását megelőző hónapokban is a Starfield időzített exkluzivitására törekedett. Mindenesetre ebből arra következtethetünk, hogy a kékek továbbra is nagy potenciált látnak a platform-exkluzivitásban, így biztosak vagyunk benne, hogy a jövőben megjelenő first-party címek továbbra is csak a saját konzoljaikon lesznek majd elérhetőek, illetve idővel esetlegesen PC-n, mint ahogy azt már korábban is láthattuk több játékuk esetében.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)