Hirdetés

Mortal Kombat: Legacy Kollection teszt - hiánypótló tartalom, hanyag csomagolás

|

Nagyon szeretnék már leülni egy olyan Mortal Kombat elé, aminek nem a gondjait kell kerülgetnem.

Hirdetés

Amikor Csirke kolléga két éve kibelezte a Mortal Kombat 1-et, akkor egészen mosolygósan tocsogott a belsőségekben. Az online mód hiányosságai neki is szemet szúrtak, de összességében élvezte, amit odabent talált. Az én véleményem nagyon más volt, de én nagyon máshonnan is érkezem: én vagyok az, akinek a sztori mód egy cuki kis extra, mert nekem a többjátékos bunyózás, a ranglétra mászása és a karakterek megtanulása adja az igazi élményt. Ha az online játék foghíjas, akkor köszönöm, de távozok, mert van úgy 40 másik fighting game, ahol a NetherRealm szerencsétlenkedése nélkül versenghetek. A Mortal Kombat: Legacy Kollectiont viszont még annak ellenére is nagyon vártam, hogy egyébként nem a Mortal a kedvenc nagy franchise-om. Ez a csomag végre lehetőséget adott arra, hogy fejest ugorhassak azokba a korábbi epizódokba, melyekről lemaradtam, és a közösséggel együtt fedezhessem fel a régmúlt kincseit. Legalábbis úgy egy napig...

Hirdetés

Múzeumi gyűjtemény

Mielőtt belekezdek a sirámaim hosszú listájába, fontosnak érzem, hogy elismerjem azt, ami itt van. A Legacy Kollection összeállításáért és játékainak működtetéséért ezúttal a Digital Eclipse volt a felelős, akik nagyon komolyan vették a feladatukat. A srácok előástak minden egyes játékot, amit csak bele tudtak préselni a "Legacy" név alá. Nyilván itt van az első négy fővonalas Mortal Kombat, de azok mellé befért a Mortal Kombat Trilogy, a Mortal Kombat Mythologies: Sub-Zero, a Special Forces, az Advance, a Deadly Alliance, a Tournament Edition, és az első négy epizód GameBoy, NES, GBA és minden más létező és fellelhető portja is. Az Eclipse még az Ultimate Mortal Kombat 3 (WaveNet) kiadását is előkaparta, amiből összesen talán egy tucat példány létezett, és azok is csak teszt futamra küldött árkádtermi gépeken kaptak helyet. 

Összesen 23 játék van a Kollectionben, ami már önmagában is lenyűgöző lenne, de ezek mellé még érkezett egy hatalmas dokumentarista felvételeket tartalmazó The Krypt is, ami dugig van művészeti anyagokkal, nosztalgia videókkal, és a franchise nagyjainak meséivel. Ha csak a számokat, és a mellékelt tartalmakat nézzük, akkor tényleg egy elképesztő meló eredményét látjuk. A játékok futtatása teljesen problémamentes. Minden egyetlen gombnyomásra működik, és az offline meccsek közben olyan segédleteket is bekapcsolhatunk, mint a különleges mozdulatok képernyőre ragasztott leírásai vagy az egyszerűsített kivégzések végrehajtása (ez mondjuk nem mindegyik játékban elérhető). A menü helyenként egy kicsit esetlen (például az alap gombkiosztást átállítani kifejezetten fájdalmas folyamat), de ha megszokjuk a furcsaságait, akkor az egyjátékos vagy lokális élmény majdnem hibátlan. Leülni a képernyő elé, bekapcsolni a Mortal Kombat 4-et, és a Training módban tölteni órákat pont olyan élmény, mint egy modern fightert kitanulni. Pár apróbb javítás után a PC-s verzió pörgős és mozgékony, nincsenek teljesítménybeli gondok vagy szokásos emulátoros problémák. Minden látványos, fröcsögős, és megy, ahogy kell.

Legalábbis offline módban, PC-n. Abban a pillanatban, hogy egy másik platformról van szó a nosztalgia party azonnal szétesik.

Mi történt itt?

Ritkán vagyok mérges játékokra, de amikor valami ennyire összeáll az ötletek szintjén, és ennyire szétesik a megvalósításánál, akkor elpattan bennem valami. A Mortal Kombat: Legacy Kollection ugyanis nem csak visszahozza a franchise régmúlt csodáit, de felidézi annak a legfrissebb bakijait is. Annak ellenére például, hogy ezt a játékot a Digital Eclipse fejlesztette, az simán elkövette ugyanazt a hibát, amit a NetherRealm a Mortal 1-gyel: az online élmény vállalhatatlan.

Először is meccset találni nehezebb, mint megtanulni az első kivégzésed, mert még online módban is 15 játék érhető el, és a játékos azt választhatja az ellenfelek kereséséhez, amelyiket szeretné. Dacára annak, hogy szinte mindegyik megjelenésnek van egy egyértelműen "legjobb" változata, amire leszűkíthették volna az online módot, a Digital Eclipse úgy érezte, hogy remek ötlet lesz 15 darabra szétszórni a játékostáborát egy egyébként is rétegműfaj réteg játékának (amennyire népszerű a Mortal Kombat, a retro gyűjteményt nem fogják 10+ millióan megvásárolni). Cross-play és centralizált meccskereső hiányában már a megjelenés napján 15 percet kellett várni egy meccsre, mostanra pedig szinte lehetetlen találni bárkit, aki hajlandó megverekedni veled. Az FGC-nek persze nem újdonság ez a helyzet, hiszen a verekedős közösség rendszeresen tér vissza egy számjegynyi aktivitást mérő klasszikusokhoz is, de itt még a "keresek ellenfeleket Discordon" sem működik, mert

itt sincs lobby.

Nagyon szeretném tudni, hogy miből fakad a Mortal Kombat franchise abszolút ellenérzése a többjátékos lobbykkal kapcsolatban, mert ahogy a Mortal 1-ben, úgy itt sincsenek privát szobák, ahol összeállhatnánk a baráti körünkkel egy bunyós estére. Ezt mondjuk enyhíthetné az, ha leállhatnánk a steames haverokkal párbajozni, de még erre sincs lehetőség.

Ez, és a cross-play hiánya napok alatt eltemette az online játékélményt. Mondjuk az előbbi átugrása nem is akkora tragédia, tekintettel arra, hogy a Kollection PS5-ös verzióján akkora az input lag, hogy a karakternek egy teljes animációs ciklusa lejár, mire érzékelné, hogy megkapta a játékosának legközelebbi utasítását. Ha van videójátékos megfelelője annak, amikor egy csodálatosan piruettező jégkorcsolyás a homloka hangos pattanásával köszönti a pályát, akkor az az, amikor egy hatalmas gondossággal összerakott verekedős játékot csapnivalóan borzalmas játszani. És 100ms késés bizony ezt jelenti.

Ígéretek vannak

Az egyik oka annak, hogy ez a teszt most készült el, és nem egy héttel ezelőtt, az az, hogy a fejlesztők minden hiányosságra megoldásokat ígértek. Az való igaz, hogy le is szállítottak pár tapaszt, melyek a legidegesítőbb bugokat eltaposták, de a fenti hiányosságok és komolyabb problémák megoldása még mindig nem érkezett meg. Ezen a ponton nincs értelme tovább várni, mert ha érkezik is megváltás, az nem mostanában fog.

A Mortal Kombat: Legacy Kollection a tökéletes példája annak, hogy miért létezik a "javításra szorul" plecsnink. Az alapok a helyükön vannak, és tényleg nagyon jó tudni, hogy létezik egy csomag, ami egy könnyen elérhető és azonnal élvezhető kiszerelésben őrzi meg a legendás franchise elveszettnek hitt darabjait. Amikor viszont a játszhatóságot valami ennyire kompromittálja, akkor nem tudjuk azt nyugodt szívvel ajánlani. Ha csak offline-ban akarsz egyedül rugdalózni és gerinceket tépni, én nem foglak visszarángatni a kasszától, de ha többet várnál el az 50 euródért, akkor majd nézz vissza, amikor helyrerakták a csomagot. Mondjuk addigra már azért nem fogsz találni játékospartnert, mert már mindenki tovább lépett.

Mortal Kombat: Legacy Kollection
Ha keményvonalas rajongó vagy, akkor ez igazából neked szól, de ha bárki többet várna a magányos vérengzésnél, az máshol keresgéljen.
Ami tetszett
  • elveszettnek hitt játékokat is előástak a gyűjteményhez
  • extra segédeszközök sokat tesznek a modern élményért
  • az offline, PC-s élmény rendben van
Ami nem tetszett
  • az összes többi platform katasztrofális input laggal küzd
  • az online opciók gyakorlatilag használhatatlanok
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)