Hirdetés

A Death Stranding nem a versengésről fog szólni

|

Kojima összekötni akarja a játékosokat, nem pedig szétválasztani őket a következő játékában. De mit is jelent ez pontosan?

Hirdetés

A rajongók már azóta próbálják megfejteni a Death Stranding titkait, amióta először bemutatkozott, de Hideo Kojima (aki egyébként éppen ma 54 éves, boldog szülinapot neki) legújabb alkotása egyelőre minden egyes előzetesével több kérdést vetett fel, mint amennyit megválaszolt. A veterán dizájner persze továbbra is rébuszokban beszél az első, Metal Gear-sorozat utáni játékáról, de azért a szavaiból lehet következtetni néhány dologra a játék megközelítésével kapcsolatban.

Aki követi Kojima munkásságát az tudja, hogy videói mellett cikkeket is ír a Glixelbe, legutóbbi írásában pedig filmes példákon keresztül írt arról, hogy hogyan is közelíti meg a háborús játékok tervezését. Példaként az idei Dunkirköt és a Nagy Szökést hozta fel, ugyanis szerinte ezeknek a filmeknek az az erőssége, hogy olyan háborús filmek, ahol nem a konfliktuson van a hangsúly:

"A Dunkirk sikere annak köszönhető, hogy életszerűen ábrázolja a háborús zónát és azt, ahogy az emberek menekülni próbálnak onnan. Ezzel mindenképpen szembemegy a háborús filmek nagyrészével. Lehetséges hasonló történetet elmesélni játékokon keresztül? Harminc éve próbálom megválaszolni ezt a kérdést a Metal Gear-sorozattal."

Kojima elmondása szerint olyan játékokat szeretne inkább készíteni, amik kapcsolatokat építenek a játékosok között, eltávolodva a játékipar kezdetéig visszanyúló hagyománytól, mely szerint minden játéknak a versengésről és az ellentétekről kell szólnia:

"Nem olyan játékokra van szükség, amelyben nyertesekre és vesztesekre osztjuk a játékosokat, hanem inkább olyanokra, amelyek más szinten kapcsolják össze őket. A jelenlegi projektem, a Death Stranding ezt a célt próbálja elérni."

Persze ez még mindig igen homályos, de ha tippelnünk kéne, akkor azt mondanánk, hogy a Death Stranding nem feltétlenül a harcra fogja helyezni a hangsúlyt, hanem valami egészen másra. A Metal Gear játékok már évtizedek óta jutalmazzák azokat a játékosokat, akik öldöklés nélkül végig tudják csinálni, így ez a megközelítés alapvetően nem újdonság és nem lepődnénk meg, ha Kojima ezt a gondolatmenetet vinné tovább.

Ti mit gondoltok?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)