A héten érkezik PlayStation 5-re a Ghost of Yōtei, és a játék megjelenése előtt a fejlesztő Sucker Punch Productions egy interjúban beszélt a sorozat jövőjéről. A stúdió alapítója és vezetője, Brian Fleming elmondta, hogy a Ghost-játékok soha nem kerülnek Japánon kívülre.
"Úgy gondoljuk, hogy a Ghost lényege az, hogy valaki katanát forgat - ez a játék esszenciája. Nem tudjuk elképzelni, hogy a Ghost egy olyan helyen játszódjon, mint például a feudális Európa. Annak nincs értelme. Rengeteg játék játszódik ott, de a Ghost nem erről szól. Számunkra Japán természeti szépsége a Ghost egyik alappillére. Ezt Tokióban is elmondtam a TGS színpadán, és úgy éreztem, a japán rajongók nagyon értékelték. Ez a mi szemléletünk: mindig megmarad egy nyitott világú, katana-központú kalandnak. Lehet, hogy más korszakokat vagy területeket fedezünk fel, de vannak határok, amelyeket soha nem fogunk átlépni."
- mondta Fleming.
Ez a megközelítés azt is jelenti, hogy a sorozat kötődik a szamuráj-korszakhoz, amely a 12. század végétől egészen a 19. század végéig, a Meiji-restaurációig tartott. A Ghost of Tsushima a 13. század végére vitte a játékosokat, míg a mostani Ghost of Yōtei már 1603-ban játszódik. A fejlesztők ugyanakkor nem kötik magukat gúzsba direkt folytatásokkal, a Ghost inkább antológiaként működik, így a jövőben Japán más régiói és korszaka is terítékre kerülhet.
Ez persze azt is jelenti, hogy a széria valószínűleg nem fog annyi epizódot megélni, mint például az Assassin's Creed, ami valójában arra kalandozik, amerre csak szeretne.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.