Hirdetés

Csodálatosan klisés tinihorror - kipróbáltuk a The Quarry-t

|

Kipróbáltuk a The Dark Pictures Anthology fejlesztőinek hamarosan debütáló játékát. Vajon a The Quarry lehet a multiplatform Until Dawn?

Hirdetés

Idén két alkotással is meglep minket a Supermassive Games, amely az Until Dawnnal korábban kivívta a horrorrajongók elismerését. Az említett 2015-ös játék joggal nevezhető klisés tinihorrornak, ugyanakkor hátborzongató atmoszférája és néha olcsónak ható, de jól időzített ijesztegetései miatt az egyik legjobb PlayStation-exkluzív lett belőle.

Azóta a csapat elindított egy ettől független, több platformon is elérhető szériát, a szintén az ijesztő történetek elmesélésre épülő The Dark Pictures Anthologyt, ami rövidesen tovább fog bővülni, ám előtte még megismerhetünk egy másik sztorit.

Hirdetés

Fiatalok a pácban, sokadik rész

Lehetőséget kaptam, hogy még a júniusi megjelenés előtt belekóstoljak a The Quarry című játékba, ami váratlanul tűnt fel a horizonton, de a hivatalos bejelentés után egyértelmű lett, hogy érdemes figyelemmel kísérni. Ez a játék is a Supermassive jól bevált receptjét hasznosítja: egy interaktív filmet kapunk, amiben mi hozzuk meg a fontos döntéseket, és rajtunk múlik, hogy a főszereplők közül ki fog eljutni a hátborzongató kaland végére.

A preview verzió rögtön a mélyvízbe dobott, a második fejezet végét és a harmadik egy szeletét mutatta be, de ennyi idő is elég volt ahhoz, hogy megismerjem a szereplőket, valamint a csapatban uralkodó erőviszonyokat. Van itt visszahúzódó, csendes lány és jóval pajkosabb cicababa, de találkozunk majd a tipikus macsóval és egy értelmesebb sráccal is. A táboroztató fiatalok mellett akad még néhány főszereplője a sztorinak, például a David Arquette által alakított Chris, aki a Hackett's Quarry nyári tábor rejtélyes tulajdonosa. Aztán ott van Ethan Suplee marcona karaktere, Bobby, akivel nem szívesen futnék össze egy sötét sikátorban.

A látottak alapján nem ezek az arcok a videojáték-ipar legösszetettebb figurái, de van annyi dimenzió bennük, hogy ne akarjuk minél hamarabb kicsinálni őket, és inkább a túlélésükért küzdjünk. Jó választás volt ismét népszerű színészeket felkérni a különböző szerepekre, mert így a szinkron egészen kiváló lett, a fejlesztők pedig mesterien ültették át a játékba a stáb tagjainak fizimiskáit.

Valami van az erdőben

Érthető, hogy a próbaverzió miért a történet ezen szakaszára fókuszált: ízelítőt kaptam a vihar előtti csendből, amikor a srácok még vígan pihentek a tábortűz körül, illetve abból is, amikor már megtörtént a baj, és a koromfekete erdőben kellett menekülni egy nagyon agilis szörnyeteg elől. Persze ez nem volt hatalmas kihívás, mivel a The Quarry játékmenete és irányítása is a stúdió korábbi alkotásait idézi fel.

A mászkálós szakaszok a megszokott módon zajlanak, felfedezhetjük az egyes pályarészeket és interakcióba léphetünk a fénnyel jelölt tárgyakkal. A feleletválasztós és döntéshozós etapok megoldása sem okoz komoly fejtörést, ahogy a QTE-ket is régi ismerősként köszönthetjük. Nem totálisan új játékmechanika, de fokozza egy picit az izgalmakat, amikor a megfelelő gombot nyomva tartva kell visszafojtani a lélegzetet, majd elengedni, ha már tiszta a terep.

A Supermassive megtartotta azt a megoldását is, hogy a fejezetek között egy különös figura beszéljen mindenféle, olykor nehezen értelmezhető dologról. Ezúttal egy Eliza nevű hölgy az útitársunk, aki a begyűjtött tarot-kártyák alapján igyekszik megjósolni nekünk a jövőt - konkrétan segít életben tartani a szereplőket.

Óriási újításokra nem érdemes számítani, de úgy gondolom, hogy egy ilyen típusú videojátéknál nem is a kreatív játékmenet az elsődleges szempont. Számos okból lehet jogosan kritizálni a Supermassive munkásságát, de azért azt el kell ismerni, hogy a csapat nagyon közel hozta egymáshoz a játékok és a filmek világát. A The Quarry közben is gyakran érezhetjük majd úgy, hogy a moziban ülünk, és ebben nagy szerepet játszik az, hogy már megint iszonyatosan élethű szereplőket készítettek nekünk a fejlesztők.

Nagy felbontású slasher

Lehet, hogy The Witcher 3-ban szebben lengedeznek a fák, a Red Dead Redemption 2-ben meg élethűen ürít a ló, de ha élettel teli karakterekről és arcmimikáról van szó, akkor egyértelműen a Supermassive Games van a csúcson. Sőt, ezúttal mintha sikerült volna még feljebb tornázni a lécet, mivel bizonyos fényviszonyok mellett már-már fotorealisztikusnak hatnak a színészek digitális másai, amelyekhez egyébként kitűnő animációk társulnak. Pontosan ezek miatt érezhetjük még inkább úgy, hogy egy filmet nézünk.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Rengeteg licencelt, a jelenetekhez olykor kifejezetten jól passzoló zene került a játékba, és habár volt olyan, amikor picit soknak tűntek az egymást rövid időn belül követő dalok, azért azt el kell ismernem, hogy nagyot dob a hangulaton a jól időzített háttérzene. Abban biztosan segít, hogy még jobban együtt tudjunk érezni a szereplőkkel.

Őszinte leszek, nekem tetszett, amit láttam a demóban. Nyilván nem maradtak rejtve a negatívumok, de szerintem továbbra is működőképes ez a formula, és egyáltalán nem bánom, hogy a Supermassive ezzel a játékával is az interaktív filmes vonalat követi. Ha az Until Dawnhoz hasonlóan picit egyedivé tudja varázsolni a csapat ezt a történetet is, amire a látottak alapján minden esély megvan, akkor a The Quarry garantáltan jó vétel lesz.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)