Idén is elképesztő mennyiségű új játék jelent meg a Steamen. Csak 2025-ben eddig közel 13 000 cím debütált a platformon, ha hihetünk a Gamalytic nevű adatelemző oldal becsléseinek. Bár ez elsőre lenyűgöző szám, a valóság az, hogy a legtöbb játék szinte azonnal feledésbe is merül, nagyon minimális eladást produkál, és hamar eltűnik a digitális piactér zajában.
A statisztikákra Artur Smiarowski, a Soulash és Soulash 2 fejlesztője hívta fel a figyelmet, aki szerint 2025. október elejéig 12 732 új játék jelent meg Steamen. A Gamalytic ugyan csak becsült adatokkal dolgozik, de saját bevallása szerint az összesített szinten 99%-os pontossággal képes követni a trendeket.
A számok azonban elég ijesztőek, a Gamalytic adatai szerint a megjelent játékok mindössze 8%-a keresett 100 000 dollárnál többet, míg 40% még a 100 dolláros regisztrációs díját sem tudta visszahozni, amit a fejlesztőknek be kell fizetniük ahhoz, hogy egyáltalán megjelenhessenek a platformon. A bevételi lista alsó 30%-ában szereplő játékok átlagosan mindössze 37 dollárt hoztak.
A becslések alapján az idei megjelenések 65,9%-a kevesebb mint 1 000 dollár bevételt termelt, míg 47,4% kevesebb mint 100 példányban kelt el.
A játékok 28%-a valamivel jobban teljesített, de ezek is legfeljebb 1 000 példány közötti eladást produkáltak.
Over 13,000 games have been released on Steam this year so far.
— Artur (@ArturSmiarowski) October 20, 2025
8% of the releases are estimated to have grossed over 0k.
40% didn't see a return on their 0 release cost.
We might have reached the peak of the indie gold rush last year. pic.twitter.com/QWejYdsyXn
Mindez jól mutatja, hogy a Steam nyitott fejlesztői ökoszisztémája egyszerre áldás és átok, mert bár bárki feltöltheti a saját játékát, a piac telítettsége miatt rengeteg alkotás egyszerűen elveszik a tömegben. Sokan pusztán hobbiból, üzleti célok nélkül publikálják műveiket, de ez egyben azt is jelenti, hogy a valóban sikeres indie fejlesztések aránya továbbra is elenyésző.