A Borderlands 4 elég erősen startolt Steamen, de az ünnepet beárnyékolták azok a PC-s teljesítményproblémák, amik Randy Pitchford szerint alig pár embert érintenek. Az olyan kellemetlenségek, mint a be-beszakadó framerate, a váratlan összeomlások és a stuttering sok felhasználói beszámolóban visszaköszönnek, és hiába védekezett Randy Pitchford azzal, hogy a játékosok "kevesebb mint 0,01 százaléka" jelzett valódi hibát, a közösségi zaj miatt a Gearbox kénytelen volt gyorsan reagálni.
Az első, közel 760 MB-os frissítés már másnap megérkezett, ami többek között javította a játék stabilitását, a stúdió viszont tudja, hogy ez itt még nem lesz elég. Graeme Timmins, a Gearbox kreatív igazgatója a Twitteren jelezte, hogy "több javítás is csőben van", és a teljesítmény optimalizálása a legfontosabb feladat számukra.
I don't like promising a timeline, then something happening, then not meeting that timeline. It's our P1 and we'll release a console update soon as it's ready. We have some great fixes in the console patch, but we gotta test it, and make sure it's good to go.
— Graeme Timmins (@ProdigyXL) September 18, 2025
A vezető szerint, ugyan szeretnének heti rendszerességgel frissítéseket kiadni, nem fognak elhamarkodottan, "gyorséttermi futószalagként" dolgozni, mert így újabb hibákat kockáztatnának.
"Csak akkor adunk ki konzolos vagy PC-s javítást, ha az tényleg átment a tesztelésen, és biztosan javít a helyzeten, nem ront rajta"
- mondta Timmins, majd hozzátette, hogy a következő konzolos patch is jól alakul, de a csapat még teszteli a változtatásokat, mielőtt publikussá válna. Vagyis a Borderlands 4 jelenlegi teljesítménygondjai nem oldódnak meg egyik napról a másikra, de a Gearbox láthatóan igyekszik kezelni azokat a problémákat, amiket már a megjelenésre illett volna.