Hirdetés

Bármekkora siker is volt a Clair Obscur, az év legjobb játékának stúdiója nem tervez bővülni

|

A Sandfall egyáltalán nem lelkes azért az ötletért, hogy növelje a stúdió méretét, ami egyébként nagyobb, mint amilyen kicsinek gondoljátok.

Hirdetés

A hatalmas siker ellenére a Clair Obscur: Expedition 33 fejlesztője, a Sandfall Interactive nem tervezi a stúdió bővítését. A cég társalapítója, kreatív igazgatója és vezérigazgatója, Guillaume Broche az Edge magazinnak adott interjúban elmondta, hogy nem érzi csábítónak a növekedés ötletét, mert szerinte a játékfejlesztés sokkal érdekesebb, mint az emberek irányítása.

Broche úgy fogalmazott, hogy a korlátos segítik a kreatív munkát.

"A korlátok segítenek abban, hogy az ember a legjobb verziója legyen önmagának. Most, hogy sokkal több pénzünk van, akár növelhetnénk a stúdiót, de ez egyáltalán nem csábító számunkra. A menedzsmenttel együtt szeretünk közvetlenül dolgozni a játékon, nem pedig embereket irányítani. Az elmúlt öt év volt életem egyik legboldogabb időszaka, és szeretném, ha ez így maradna" 

- mondta, majd hozzátette, hogy a Clair Obscur sikerének a titka nem bonyolult. Szerinte a játékot a csapat adottságaihoz kellett igazítani, nem pedig fordítva.

Hirdetés

"Minden fejlesztőcsapat más. Mi a saját működésünkre és képességeinkre építettük a folyamatainkat. Szerintem a kulcs az, hogy a játékot a csapatodra szabod, és nem próbálod a csapatot a játékhoz igazítani. És legfőképpen - bár ez talán ellentmondásosan hangzik - nem szabad túlságosan a játékosokra koncentrálni. Ha egy játékot őszinte szívvel készítesz, akkor valójában a játékosokra is odafigyelsz. Ha a játék emberinek érződik, akkor a kisebb hibák megbocsáthatók, a lényeg, hogy legyen lelke és saját identitása."

A Clair Obscur: Expedition 33 idén áprilisban jelent meg, és azóta több mint ötmillió példányban kelt el, miközben kilenc díjat is elnyert a The Game Awardson. A siker ellenére a játékot viszont nemrég kizárták a The Indie Game Awards versenyből, miután kiderült, hogy bizonyos tartalmak generatív mesterséges intelligencia segítségével készültek, ami sértette a díjkiírás szabályait.

Broche mindezzel együtt kitart amellett, hogy a stúdió méretének növelése nem cél. Inkább megőriznék azt a kis léptékű, közvetlen munkafolyamatot, amelynek köszönhetően a Clair Obscur megszületett.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)