A generatív algoritmusok témája legalább olyan megosztó az iparban, mint az NFT-k kérdése volt néhány éve. A technológiának meglehetne a maga haszna, de jelenleg csak azt látjuk, hogy a kiadók indokolatlan erővel tolják rá azt a fejlesztőikre, akiktől így többet és többet várnak, mert "hiszen az AI úgyis csinálja helyetted". Az egész egy nagyon kellemetlen folyamatba kezdi belehajszolni az ipart, aminek a végén egyre több kirúgott fejlesztő és egyre lelketlenebb termékek várnak minket.
Michael Douse-nak, a Larian Studios kiadói szárnyának vezetője azonban nem elsődlegesen a technológia létezését fájlalja. Szerinte a generatív algoritmusok eszközök, és a nagyobb baj a használóikkal van, nem a képességeikkel. A héten a Twitteren azon borult ki, hogy a magukat "AI művészeknek" nevező csoport tagjai a saját szellentésük ízlelgetéséhez értenek leginkább.
"Az AI művészek kibírhatatlanak. Azt hiszik magukról, hogy punk posztmodern alkotók, de minden Twitteren osztott okosságukat már egy 1910-es faszi is felhozott a WC-ről. Még nem láttam itt olyan ötletet, amit nem a LinkedInről másoltak ki."
Hozzátette, hogyha egy "csavarkulcsról beszélnének ilyen lelkesedéssel, akkor már egy otthonba zárták volna őket", ami tökéletesen összefoglalja Douse hozzáállását az egészhez. A Larian kategorikusan elhatárolódott a generatív eszközöktől, de közben Hideo Kojima szerint az AI barát, az EA szerint egy kötelező munkaeszköz, az Arc Raiders csapata szerint pedig tökéletes szinkronszínész. A következő években nagyon sok vitát fog még teremteni ez a téma, de remélhetőleg nem oda fogunk kilyukadni, hogy mindenki algoritmusokkal fog játékot fejleszteni.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.