A Death Stranding és Metal Gear Solid alkotója, Hideo Kojima a Wired Japannek adott interjúban osztotta meg véleményét a mesterséges intelligencia (AI) egyre növekvő szerepéről a videojáték-fejlesztésben. Míg sokan attól tartanak, hogy az AI átveszi az irányítást az emberi kreativitás felett, Kojima szerint a technológia inkább szövetséges, mintsem fenyegetés. Úgy véli, hogy az embernek kell vezetnie a kreatív folyamatot, míg az AI a monoton, időigényes feladatok elvégzésében segíthet - ezzel csökkentve a költségeket és a fejlesztési időt.
"Sokan használják az AI-t ötletgenerálásra, de én inkább barátként tekintek rá"
- mondta Kojima.
"Én vezetném a kreatív részt, az AI pedig hatékonyabbá tenné a munkát. Jó lenne, ha a fárasztó és időigényes feladatokat átvállalná, ez időt és pénzt spórolna."
A legendás játékfejlesztő szerint a jövőben az alkotók nem pusztán használni fogják az AI-t, hanem együtt fognak vele teremteni, egyfajta "társalkotói" kapcsolatban.
Kojima meglátásai nem egyedülállóak a japán játékiparban. Korábban a Level-5 vezérigazgatója, Akihiro Hino is arról beszélt, hogy a mai játékok kódjának 80-90 százalékát már MI írja, amit aztán emberi fejlesztők tökéletesítenek. Mindkét szakember hangsúlyozza: az emberi döntéshozatal és esztétikai érzék továbbra is nélkülözhetetlen. A jövő alkotóinak tehát nem az AI-től kell félniük, hanem meg kell tanulniuk vele együttműködni.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.