Hirdetés

A World of Tanks: Heat lesz a Wargaming Call of Dutyja?

|

A modern FPS-ekből, köztük a hero shooterekből merített ihletet a franchise legújabb tagja.

Hirdetés

Noha a Wargamingnek ott az épp megújulni készülő World of Tanks, ami mellett olyan címeket tart még hadrendben, mint a World of Tanks: Modern Armor, a World of Tanks Blitz, a World of Warships, a World of Warships: Legends, a World of Warships Blitz és a World of Warplanes, a ciprusi központú vállalat folyamatosan kísérletezik új játékokkal is. Igaz, ezek nem mindig sülnek el jól, a tavasszal debütált Steel Hunters például alig néhány hónapnyi működés után októberben  lehúzza a rolót.

Ebből a bukásból azonban hiba lenne azt a következtetést levonni, hogy minden hasonló próbálkozás kudarcra van ítélve, ahogy a hero shooterek, a battle royale-ok és az extraction shooterek mechanikáit egyesítő mechás lövölde tiszta lappal indult, úgy a frissen bejelentett World of Tanks: Heat is megkapja az esélyt, hogy bizonyítson.

 

Hirdetés

A franchise legújabb tagja gyorsabb tempójú, intenzívebb összecsapásokat ígér, ezért egyáltalán nem meglepő, hogy a PC-s tábor mellett a PlayStation 5, az Xbox Series X|S és a Steam Deck közönségére is számít a Wargaming. Ráadásul nem áll szándékában elszeparálni ezeket a csoportotkat, hanem kezdettől fogva teljes cross-platform támogatást biztosít. A fejlesztés három éve zajlik, egy kétszáz fős nemzetközi csapat dolgozik rajta a vilniusi, varsói, belgrádi és nicosiai stúdiókban. Mint az a hivatalos bejelentést megelőző, zárt körű bemutatón elhangzott, csupa iparági veteránról van szó, akik olyan alkotások munkálatai során estek át tűzkeresztségen, min az Arma sorozat, Call of Duty franchise, a Cyberpunk 2077, a PUBG, a Total War széria és végül, de nem utolsósorban a World of Tanks és World of Warships játékok.

Már a bejelentő előzetesből is látszik, hogy bár a World of Tanks: Heat harckocsijai a valóságban gyökeredzenek, az alkotók egy kicsit szabadjára engedték a fantáziájukat, ugyanis a játékban a történelem más irányt vett a második világháború lezárását követően. A technikai fejlődés gyorsabb ütemben zajlott, de a béke és prosperitás korszakának vége szakadt egy titokzatos szervezet felbukkanása, amely kísérleti fegyvereket vet be céljai elérése érdekében. A narratíva szerint a játékos egy elit válságkezelő egység parancsnoka, akinek az a dolga, hogy ügynököket toborozzon, akik saját tankkal és egyedi képességekkel rendelkeznek, őket pedig 10v10-es ütközetekbe vezesse. Abból, hogy melyiküknek mi az ultija, valamint milyen paraméterekkel bír a tankjuk, logikusan következik az összecsapásokban betöltött szerepük is.

A dinamikus játékmódok alapjául olyan, kompetitív FPS-ekből ismert közönségkedvenc megoldások szolgálnak, mint a Kill Confirmed, a Domination és a Conquest, csak ezeket radikálisan átalakították a tankcsaták igényeinek megfelelően. A bemutató során igyekeztek kihangsúlyozni a fejlesztők, hogy a győzelem a résztvevők ügyességén múlik majd, nem azon, hogy mennyit költenek az egyébként ingyenes játékban. A tervek szerint kizárólag kozmetikai holmikat, battle passeket és time savereket lehet majd vásárolni.

Megjelenési dátum még nincs, de annyit már tudni lehet, hogy a csapat nem számol korai hozzáféréses periódussal, és első körben összesen 10 hőst tesz elérhetővé, akik közül hármat ismerhettünk meg közelebbről. Chopper arra született, hogy társait védelmezze a masszív  M1E1-es tankjával, Hound akkor érzi magát elemében, ha messziről szedegetheti le az ellent Leopard 1A6A1-esével, a harmadikként bemutatkozott Embert szintén védelmező szerepkörbe szánták alkotói, feladata ellátásában egy M60 A3E2-es monstrumra támaszkodhat. Tankjaik loadoutja variálható a fegyverzettől a páncélzatig, aki pedig változtatna a gyári kinézeten, sokféleképpen feldíszítheti.

Az új, saját fejlesztésű motorra épülő játékban a páncélosokhoz és az őket vezető hősökhöz hasonlóan a térképeken is a valóságtól picit elrugaszkodott modernista vizuális stílus érvényesül, csipetnyi utópisztikus beütéssel, ami meglátásom szerint jól illik a pörgős és kaotikus összecsapásokhoz, amelyekben egy tökéletesen időzített ulti, például egy légicsapás pillanatok alatt megfordíthatja a küzdelem állását.

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)