Ahhoz, hogy egy online játék hosszú évekkel a megjelenése után is releváns tudjon maradni, önmagában nem elegendő a folyamatos tartalmi utánpótlásról gondoskodni, ahogy a kellő sűrűséggel megrendezett és értékes jutalmakkal kecsegtető tematikus események is csak ideig-óráig képesek fenntartani az érdeklődést. Nem, szükség van még a megújulás képességére is úgy mechanikák, mint vizualitás tekintetében. Maximálisan tisztában vannak ezzel a Wargaming srácai is, akik monumentális frissítéssel tervezik megünnepelni a eddigi legsikeresebb játékuk 15. születésnapját.
Ennek eredményeként a mi régiónkban szeptember 3-án rajtol el a World of Tanks 2.0, amely méretében és jelentőségében is túlmutat a 2018-ban kiadott 1.0-s update-en. A csapat közel két esztendeje dolgozik az új verzión, amely ugródeszkaként szolgál a további fejlesztések számára. Ez a frissítés ugyanis messze nem az utolsó, már alakul a roadmap, ugyanis rengeteg ötletük van, hogy miképpen bővíthetnék még a játékot.
A fejlesztők még a bejelentés előtt részletesen meséltek nekünk a 2.0-s update-ről, amelynek egyik nagy újítása a XI-es szintű amerikai, brit, francia, német, német, lengyel, csehszlovák stb. harcjárművek bevezetése. Ezekből első körben 15-öt lehet kikutatni, a feloldásuk pedig a megszokott módon történik, tehát ugyanazt kell csinálniuk a játékosoknak, amit korábban, hogy elérjék az ennél alacsonyabb szinteket. Az első XI-es monstrumukat (ez a 16. az új játékszerek közül) azonban még egyszerűbben szerezhetik meg a játékosok: elég végigtolniuk a 3.0-ás személyes küldetéseket, és nem marad el a jutalmuk. A XI-es szint elérését követően lép majd csak életbe az új fejlődési rendszer, amelynek segítségével a harckocsi teljesítményét és kinézetét is tuningolhatjuk. Ennél is nagyobb hatással lesz azonban a játékélményre, hogy az új páncélosok egyedi mechanikákat kapnak, amitől egyrészt karakteresebbé válnak, másrészt pedig még könnyebb lesz így kiderítenünk, hogy melyik is passzol a stílusunkhoz. Ráadásul mindezt anélkül tehetjük meg, hogy prémium fizetőeszközre kellene költenünk, a Wargaming ugyanis nem akart semmilyen extra akadályt gördíteni a játékosok útjába.
A fejlesztők átdolgozták a kezelőfelületet és a garázs kinézetét is azzal a céllal hogy leegyszerűsítsék a navigációt, és mindent el lehessen érni legfeljebb két kattintással. Ezzel párhuzamosan a könnyebben áttekinthetővé varázsolták a járművek listáját, valamint bevezették az Armor Inspector nézetet. Az utóbbi vizuálisan is ráerősít a páncélzattal kapcsolatos információkra, így már első blikkre látni, hogy hol a legerősebb és a leggyengébb az adott harckocsi védelme. Miközben megtartották és ezután is támogatják a korábbi beállításokat, 4K-s és 2K-s kijelzőkre is optimalizálták a játékot.
Nem akarta elszalasztani a Wargaming a lehetőséget, hogy a közösség talán leggyakoribb kívánságára is reflektáljon, ezért a World of Tanks 2.0 indulásával párhuzamosan elérhetővé válik egy új térkép. A skandináv környezetbe helyezett Nordskart ugyan PvP csaták kedvéért is birtokba vehetik a játékosok, az érkezését a csapat összekapcsolja egy vadonatúj PvE játékmód debütálásával az Operation Boiling Point küldetés keretében. Ebben három különböző Tier XI-es tankba ugorhatnak be a játékosok (még akkor is, ha nem oldották fel őket), hogy meggátolják egy rakéta kilövését.

Fontosnak tartották továbbá a fejlesztők, hogy a frissítéssel a játékélményen is csiszoljanak: finomhangolt játékegyensúlyt (ennek érdekében több mint 350 harcjárművön hajtottak végre kisebb-nagyobb módosításokat.), javított matchmakinget (rövidebb sorokat, kiegyensúlyozottabb csapatokat) és dinamikusabb ütközeteket ígérnek. Végezetül a bovingtoni Tankmúzeummal együttműködve újravették a páncélosok motorhangjait azért, hogy autentikus zajt csapva gördüljenek ki a harcmezőre.