Még be se melegedtek igazán, máris elnémulnak a Steel Hunters szerverei. A Wargaming által fejlesztett, élő szolgáltatásra épülő mechás lövölde idén áprilisban rajtolt korai hozzáférésben, alig három hónappal azután, hogy látványos előzetesével feltűnést keltett a 2024-es The Game Awardson. Ez és a free-to-play üzleti modell sem volt azonban elegendő ahhoz, hogy átütő sikert arasson.
A SteamDB adatai szerint a nyitáskor ugyan elérte a 4 479 fős egyidejű játékosszámot, de ez hamar néhány száz főre apadt, majd még lejjebb zuhant - márpedig hosszú távon még a World of Tanks kiadója sem engedheti meg magának, hogy fenntartson egy veszteséget termelő játékot. És bár nem ez minden idők legnagyobb bukása - tavaly például a Concord néhány hét után szűnt meg létezni -, a Steel Hunters így is fájó példája lett annak, hogy egy jó ötlet önmagában kevés.
Pedig volt benne fantázia, a játék sokkal taktikusabb megközelítést ígért, mint amit a legtöbb mechás lövöldétől megszoktunk, és inkább a megfontolt mozgásra és a csapatszintű koordinációra épített, mintsem a reflexekre és a pörgésre. Csakhogy az érdektelen loot, valamint az akcióorientáltabb alternatívák - mint például a közelmúltban elrajtolt Mecha Break - sok játékost inkább máshová vonzottak. Nem alakult ki közösség, anélkül pedig egyszerűen nem működhet egy szolgáltatásalapú cím.
Így tehát lekapcsolják a szervereket, és október 8-án a Steel Hunters csatlakozik sorstársaihoz a digitális játéktemetőben. A Wargaming szerint a döntés nehéz, de elkerülhetetlen volt. Búcsúként a következő 90 napban minden mech elérhető lesz mindenki számára, még azok is, amelyek hivatalosan nem is kerültek kiadásra. Érkezik egyéni játéktámogatás is, így barátokkal lehet majd privát meccseket játszani. A fejlesztők búcsúzóul egy bajnokságot is ígérnek, ennek részletei a Steel Hunters Discordon lesznek elérhetők.