Hirdetés

Nem bukás az FBC: Firebreak, nagyot nőttek a Remedy bevételei

|

A stúdió ezzel együtt sem elégedett azzal a teljesítménnyel, amit a Control többjátékos spin-offja nyújtott eddig.

Hirdetés

A Remedy közzétette 2025 első félévének és második negyedévének pénzügyi eredményeit, amelyek látványos bevételnövekedést mutatnak - elsősorban a játékértékesítések és a jogdíjak felfutásának köszönhetően. A vállalat első önállóan kiadott játéka, az FBC: Firebreak különösen a konzolos előfizetéses szolgáltatásokban szerepelt jól, ám a PC-s értékesítések - főként a Steamen - jócskán elmaradtak a várakozásoktól.

A második negyedévben a Remedy bevétele 63,5 százalékkal 16,9 millió euróra nőtt, az üzemi veszteség pedig mindössze félmillió euróra csökkent a tavalyi 3,2 millióhoz képest. Az első félév egészében 30,3 millió eurós árbevételt könyveltek el, ami 43,4 százalékos növekedést jelent, ráadásul 0,8 milliós üzemi nyereséggel - szemben az egy évvel korábbi 5,3 milliós mínusszal.

Hirdetés

A negyedév zászlóshajója a Firebreak volt, amely a Sonyval és a Microsofttal kötött előfizetéses megállapodásokból származó bevételekkel, valamint a konzolos rajttal húzta fel a számokat. Bár a játékot tíz nap alatt több mint egymillióan próbálták ki, a Steamen döcögősre sikerült a start: a kezdeti pályastruktúra és belépési élmény sokakat elriasztott, amit negatív értékelések kísértek. Tero Virtala vezérigazgató szerint a későbbi frissítések javították a játék megítélését, és bíznak benne, hogy a szeptember végére tervezett nagy frissítés, valamint célzott marketingakciók új lendületet adnak a közösségépítésnek és a játék bővítésének.

A Remedy hangsúlyozta, hogy a Firebreak üzleti teljesítményét jelenleg leginkább a PlayStation és Xbox előfizetéses szerződések hajtják, a bevételek jelentős részét pedig a szerződések teljes időtartama alatt számolják el. Virtala úgy véli, a projekttel értékes tapasztalatokat szereztek a Control 2 kiadása előtt, amelyet szintén maguk intéznek. A bevételek fele már most játékértékesítésből és jogdíjakból származott, a fejlesztési díjak szerepe pedig mérséklődött, ami jól mutatja a stúdió fokozatos átállását az önálló kiadói modellre.

Az első félév fő bevételi forrásai között ott voltak a Max Payne-remake-ek fejlesztési díjai, valamint a Firebreak értékesítései. Emellett az év elején a Remedy befejezte a Control teljes kiadói jogainak megszerzését a 505 Gamestől, a tavaly februárban bejelentett, 17 millió eurós megállapodás utolsó részletével. A cég létszáma is bővült: 6,6 százalékos növekedéssel immár 385 főt foglalkoztatnak, a munkatársak több mint fele 37 különböző nemzetiséget képvisel, míg 46 százalékuk finn.

Ami pedig a készülő projekteket illeti, az egyetlen játékba összefűzött Max Payne és a Max Payne 2 remake továbbra is teljes gyártás alatt áll, a csapat együttműködése a Rockstar Gamesszel szoros és eredményes, miközben a fejlesztés a következő nagy fázisához közeledik.

Ezzel párhuzamosan a Control 2-nek is gőzerővel zajlanak a munkálatai, jelenleg a játékmenet, a környezet és a küldetések állnak a fókuszban. 

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)