A konzolgyártók szemében nem csak a hardvereladások alakulása fontos, hanem a tévé elé letelepedő játékosok aktivitása is. A Sony 2025-ös üzleti jelentése szerint most először történt meg, amire már régóta számítani lehetett: havi szinten többen játszanak PlayStation 5-ön, mint a lassan veterán státuszba lépő PlayStation 4-en. Tavaly ilyenkor még fej-fej mellett haladtak - 49 millió aktív játékossal mindkét platformon -, idén viszont már a modernebb hardver vezet.
A Sony Interactive Entertainment ügyvezetője, Hideaki Nishino a prezentáció során nem titkolta: a PlayStation 5-öt úgy tervezték, hogy az legyen a legjobb módja a tartalmak fogyasztásának, és a játékosok ezt nemcsak elfogadták, de aktívan támogatják is. A PS5-felhasználók nemcsak többen vannak, de többet is költenek játékra, előfizetésre, szolgáltatásra - igaz, ebben az árak emelkedésének is lehet némi szerepe.
Persze a PS4 nem tűnik el egyik napról a másikra. Nishino szerint továbbra is kulcsfontosságú szereplője a PlayStation ökoszisztémának, hiszen több millió játékos innen kapcsolódik a Sony tartalmaihoz. A két konzolgeneráció együtt most összesen 124 millió havi aktív játékost jelent - ez közel 30 millióval több, mint egy évvel korábban.
Természetesen szóba került a jövő is, és ha nem is árultak el konkrétumokat a PlayStation 6-ról, a cégvezetés világossá tette, hogy stratégiájuk a többgenerációs jelenlétre és az egyre összetettebb, szolgáltatásalapú élményekre épül. Egyértelmű, hogy nem csak egy dobozt akarnak eladni, hanem egy teljes élménycsomagot - legyen szó konzolról, tartalomról vagy szolgáltatásról.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!