A Sony legújabb befektetői jelentése ugyan a PlayStation 5 piaci erősödését ünnepli, a figyelem középpontjába mégis a PlayStation Plus került - azon belül is az előfizetők számának és fizetési hajlandóságának örömteli növekedése. A dokumentum alapján a felhasználók szép számban választják a drágább Extra és Premium csomagokat.
A konzolgyártó szerint a PlayStation Plus felhasználóinak 38%-a ma már a két felső szinten tartózkodik, vagyis nem sajnál több pénzt kiadni több tartalomért és átfogóbb szolgáltatásért cserébe. A 2022-es pénzügyi évhez képest az Extra csomagot választók aránya 16%-ról 22%-ra emelkedett, míg a Premium előfizetők száma 13%-ról 17%-ra kúszott fel. Ez üzletileg világos jelzés: a játékosok hajlandók többet fizetni, ha viszonzásként "több értéket" kapnak.
Hideaki Nishino ügyvezető pontosan ezzel indokolta az esetleges jövőbeli drágulást. Úgy fogalmazott, hogy a cél nemcsak a szolgáltatás értékének növelése, hanem a profit maximalizálása is, méghozzá "dinamikusan" alakított árstratégiával. Az viszont egyelőre rejtély, mit ért pontosan "több érték" alatt a Sony, hiszen a Microsoft-féle Game Pass-szal ellentétben nincs napirenden, hogy a saját címei már a megjelenésük napján az PS Plus tagok rendelkezésére álljanak.
Ami a pillanatnyi kínálatot illeti, konstrukciótól függetlenül minden előfizető számára elérhető az Alone in the Dark, a Bomb Rush Cyberfunk és az NBA 2K25, bónuszként pedig a Destiny 2 kiegészítőjét, a The Final Shape-et is behúzhatják. Közben a drágább csomagok olyan alkotásokhoz adnak még hozzáférést, mint a Battlefield 2042, a Deus Ex: The Conspiracy és a vadonatúj FBC: Firebreak.