Hirdetés

Keményen beleállt a tömeges leépítéseket végrehajtó kiadókba a Baldur's Gate 3 stúdiójának fejese

|

A Larian Studios kiadói részlegének vezetője nem fogta vissza magát, erős kritikákat fogalmazott meg a játékiparral szemben.

Hirdetés

Továbbra sem csillapodik a teljes szektoron végigsöprő leépítési hullám. Nemrégiben a Star Citizen fejlesztőjénél, a Cloud Imperium Games-nél történtek tömeges elbocsátások, nem sokkal azelőtt pedig a PlayStation is bejelentette leépítési szándékát, mintegy 900 munkavállalójának intett búcsút.

A cseppet sem megnyugtató helyzettel kapcsolatban most a Larian Studios kiadói részlegének vezetője, Michael Douse is felszólalt, aki éles kritikát fogalmazott meg a játékiparral és annak szereplőivel szemben.

Hirdetés

A vezetővel a Game File ült le beszélgetni a közelmúltban lezajlott Game Developers Choice Awards (GDC) keretein belül, amikor pedig a leépítésekre terelődött a beszélgetés, Douse egyáltalán nem fogta vissza magát.

"Ezek elkerülhető balfas*ságok. Tényleg azok. Ezért látod egyiket a másik után. Mert a vállalatok úgy gondolkoznak: »Na végre. Most már mi is megtehetjük. Régóta meg akartuk csinálni. Mindenki más is. Akkor miért ne tennénk mi is?« Ez tényleg elég beteges hozzáállás."

- fogalmazott Douse.

A vezető továbbá elmondta, tisztában van azzal, hogy a nagy kiadók működése összetett, így sok esetben nem tudnak kellő gyorsasággal reagálni az új igényekre és piaci változásokra. Ennek ellenére úgy gondolja, jobb tervezéssel és vezetéssel kiküszöbölhetők lennének a problémák, csökkenteni lehetne a leépítések számát.

Douse kiemelte, a cégek nem a csődtől tartva rúgnak ki embereket, szimplán csak félnek attól, hogy felbosszantják a részvényeseket.

"Egyik vállalatot sem fenyegeti a csőd veszélye. Csak az a veszély fenyegeti őket, hogy felbosszantják a részvényeseket. És ez rendben is van. Így működnek. Egy részvénytársaság feladata, hogy növekedést teremtsen a részvényesei számára... Nem az, hogy boldog légkört alakítson ki az alkalmazottaknak."

A vezető - saját helyzetükre vonatkozóan - kifejtette, a végső döntést természetesen mindig a Larian vezérigazgatója, Swen Vicke hozza, ugyanakkor nem tartja valószínűnek, hogy a stúdió nyilvánosan működő részvénytársasággá váljon a közeljövőben. Bár így minden bizonnyal több pénzt keresnének, szerinte a játékaik minőségének rovására menne a döntés, a részvényesek feltételezhetően siettetnék a munkafolyamatokat - ez nekik pedig egyáltalán nem fekszik.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)