Hirdetés

A széria történetének legerősebb nyitását produkálta a Borderlands 4, de van egy kis bökkenő

|

Vannak azért teljesítménybeli problémák PC-n.

Hirdetés

Hosszú várakozás és végtelen mennyiségű Randy Pitchford szócséplés után végre megjelent a Borderlands 4, amely már a hivatalos premier előtt egy nappal elérhetővé vált néhány játékos számára. A várthoz képest korai rajt és a várakozás együttesen óriási érdeklődést váltott ki: a Steam adatai szerint a játék röviddel indulása után 207 479 egyidejű játékossal csúcsot döntött, ezzel maga mögé utasítva a széria eddigi részeit. Összehasonlításképp a korábbi rekorder, a Borderlands 2, 124 678 főnél tetőzött. A negyedik rész ezzel nemcsak a franchise történetének legerősebb rajtját hozta, hanem felkerült a Steam legjátszottabb öt játéka közé, valamint a hét folyamán az első helyre ugrott a globális eladási listán.

A siker részben annak köszönhető, hogy a Gearbox ezúttal visszafogottabb irányt vett: a fejlesztők mellőzték a korábbi epizódok internetes szlengekben bővelkedő humorát, és egy jóval "földhözragadtabb" hangvételű játékot alkottak. A rajongók így új lendülettel vetették bele magukat a kooperatív zsákmányszerző lövöldébe, és a hétvégére várhatóan tovább nőhet a játékosok száma, főleg a konzolos kiadás megjelenésével.

Hirdetés

Ugyanakkor nem minden visszajelzés pozitív. Bár több mint ötezer értékelés érkezett eddig a Steamen, ezeknek csupán 62%-a volt kedvező, így a játék jelenleg vegyes értékelésen áll. A legtöbb negatív vélemény a technikai hibákat emeli ki: a hosszú és gyakori shader-kompilációs szünetek, illetve az Unreal Engine 5-ben megszokott akadozások sokaknál tönkreteszik az élményt, annak ellenére, hogy a Gearbox az egyébként meglepően combos minimális rendszerkövetelmények megléte mellett is "jó" teljesítményt ígért. Az Epic Games egyébként mossa kezeit, a fejlesztőkre és az optimalizáció hiányára mutat ezzel a visszatérő problémával kapcsolatban.

A sűrű panaszok miatt azóta a Gearbox ki is adott egy optimalizációs útmutatót, melyben a szokásos "telepítsétek a legújabb drivereket" és hasonló triviális utasítások mellett azt tanácsolják a játékosoknak, hogy a grafikai beállítások módosítása után várjanak kb. 15 percet, mert addigra végbemegy a shader-kompiláció és kevésbé fog röcögni az élmény. Ezen túl közzétettek egy táblázatot is, mely a rendszerkövetelményeknek megfelelően listázza, hogy milyen GPU és kívánt felbontás mellett milyen grafikai beállításokat javasolnak. Erre is érdemes lehet vetni egy pillantást, ha nálatok is küszködik a játék.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)