Ahogy a játékipar egyre lelkesebben fogadja be az Unreal Engine 5-öt, úgy gyűlnek az olyan játékok, melyek hemzsegnek technikai hibáktól. A legutóbbi a sorban a Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, ami meglepően gyengén teljesít a középkategóriás gépeken. Az általános reakciója sokaknak erre az volt, hogy "hát mit is várunk egy Unreal Engine 5 játéktól", de az Epic feje, Tim Sweeney ezt láthatóan zokon vette.
A dél-koreai Unreal Festen adott nyilatkozatot a témában, ahol elmondta, hogy a motorral valójában semmi gond nincs. A valódi probléma itt az, hogy a fejlesztők nem elég korán veszik számításba a gyengébb célhardvereket.
"A fejlesztési ciklus sorrendje okozza a gondokat. Sok stúdió először a felsőkategóriás hardverekre, és konzolokra kezd el fejleszteni, az optimalizációt és a gyengébb gépekre történő tervezést pedig a végére hagyják."
A másikra mutogatás mellett azért Sweeney megoldást is kínált. Megígérte, hogy a fejlesztői csomag hamarosan bővülni fog "automatizált optimalizációs eszközökkel", és bevezetnek majd egy "kibővített fejlesztői oktatási" rendszert, hogy biztosíthassák a korai optimalizáció sztandardizálását. Mondjuk az érdekelne minket, hogy milyen korán akarja Sweeney optimalizáltatni az UE5 játékokat, mert ha befejezésük előtt már a teljesítmény gondokat akarja elrendeztetni, azzal több munkát fog csinálni a fejlesztőknek, mint hasznot.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.