A privát beszélgetéseinkben kuncoghatunk ugyan egy sort a MindsEye problémáin, de a valóság az, hogy a játék helyzete nagyon szomorú. Ahogy a legtöbb játékipari kudarcot, ezt a projektet is zavaros dizájncélok, többszörös áttervezések és ellenőrizetlen ambíciók tették azzá, amivé vált: 2025 eddigi legrosszabbul értékelt játékává. Az eladási adatok nem publikusak, de tekintettel arra, hogy a fejlesztésért felelős cég elindította a 45 napos konzultációs folyamatát, már sejtjük, hogy hogy állnak.
Az említett folyamat munkaügyi kötelessége minden olyan Egyesült Királyságban üzemelő cégnek, amelyik "100 vagy több redundáns állást" szeretne megszüntetni. A Build a Rocket Boynak egy 300 fős csapata dolgozik jelenleg az országban, míg 200 másik fejlesztő az angliai bázison kívülről segít be. Ez alapvetően azt jelenti, hogy az amerikai IGN forrásai szerint a MindsEye alkotóinak legalább ötödét ki akarják tenni az ajtón. A pontos számokat nem ismerjük, és nem is ismerhetjük, lévén a Build a Rocket Boy semmilyen részletet nem osztott meg a nyilvánossággal.
A stúdió nem túl sebesen, de szállítja a javításokat a játékhoz. A múlt heti tapasz mellett annyit tettek hozzá a fejlesztők a MindsEye körüli diskurzushoz, hogy tagadták a vádakat, melyek szerint botokkal befolyásolnák a steames értékeléseket. Már az, hogy ez a kérdés egyáltalán felmerült, intő jelnek tekinthető.
Bármekkora csalódás is lett a Build a Rocket Boy játéka, abban nincs semmi örömteli, amikor kreatív alkotók elveszítik az állásukat. Ráadásul, ha igazak a pletykák, akkor az érintett dolgozóknak lehetett volna egy második esélyük tehetségük bizonyítására. Az új projektről viszont most úgy tűnik, hogy sokan le fognak maradni.