Hirdetés

SOMA - meg lehet őrülni a félelemtől?

|

A Frictional Games kreatív igazgatója mesélt új játékukról, hogy miért a sci-fi téma mellett döntöttek. Ez a hihető horror.

Hirdetés

A Frictional Games az Amnesia: The Dark Descent megjelenésekor megmutatta, hogy bizony lehet még jó horror játékot készíteni, és hogy az emberek ezt el is várják. Új játékuk, a SOMA sem lesz parában hiányos.

A PCGamernek adott interjújában a cím kreatív igazgatója, Thomas Grip elmesélte, hogy azért választották a sci-fi témát, mert az átélhetőbb rettegést biztosít. "Ha a játékost egy fantasy világba helyezik, nem kapcsolódik a környezethez. Egy olyan valóságot kapsz, ami sokban különbözik az általad ismerttől. Viszont ha jövőbeli világba dobjuk a játékost, akkor az a 'megtörténhet még' érzést adja."

Persze a környezet csak az egyik része ennek a félelmetes utazásnak. Adott lesz egy filozofikus kérdésekkel megtömött, rettegéssel teli sztori, amit a fejlesztők háromféleképpen fognak majd elmesélni. "Nyilván a legalapvetőbb módja a történetmesélésnek, ha a játékos csinálja a dolgokat. Szeretnénk, hogy a történet ne elmesélve legyen, szeretnénk átélhető eseményeket, nem csak nézni azokat átvezetőkön keresztül." Természetesen lesznek még megtalálható feljegyzések és felkutatható audio fájlok, de ezek sem csak hanyagul elhagyott, funkciótlan kiegészítők. A készítők szeretnék, hogy minden apró részletnek értelme legyen, és legyen oka annak, hogy az éppen akkor, és ott hánykolódik.

A környezet is mesélni fog. A hörgések, a falfirkák, a tárgyak körülöttünk mind arra szolgálnak majd, hogy egy pillanatra se szabadulhassunk a rettegéstől. Utóbbiban egyébként a szörnyek is segíteni fognak majd, amelyektől nem úgy fogunk majd bedilizni, mint ahogy az az Amnesia során történt. Ott egy állandó "sanity meter" mondta meg, hogy mennyire vagyunk még épelméjűek. A SOMA során folyamatos fizikai és mentális terror vár ránk, és minden frontot túl kell élnünk valahogy a borzalmakat.

Az Amnesia után biztosak lehetünk benne, hogyha paráztatásról van szó, akkor a Frictional Games érti a dolgát. Van még idejük tökéletesíteni a mókát: a SOMA 2015-ben érkezik PS4-re és PC-re.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)