Hirdetés

Új nevet kapott az Apple TV+, és ezzel elszabadult a káosz

|

Saját magát hozta vicces helyzetbe a letisztultságra törekvő almás vállalat.

Hirdetés

Némileg váratlanul az a döntés született az Apple-nél, hogy átkeresztelik eddig Apple TV+-nak nevezett streamingszolgáltatásukat. A változtatásról szinte mellékesen, az F1 - A film premierjét (december 12.) bejelentő sajtóközlemény végén tettek említést: "Az Apple TV+ mostantól egyszerűen Apple TV, új, élénk arculattal." Ennyi. Se nagy bejelentés, se új logóparádé - csak egy mondat, ami azonban tökéletesen alkalmas lesz a felhasználók összezavarására.

Az Apple híres arról, hogy imádja a letisztultságot, és ha bármit feleslegesnek érez, azt nemes egyszerűséggel lecsapja. Csakhogy a "plusz" elhagyása ezúttal nem hossza közelebb az átláthatóságot, éppen ellenkezőleg. Az új név ugyanis tökéletes nyelvi csapdát teremtett: a cég saját közleménye szerint "az Apple TV elérhető az Apple TV appban", és ha új Apple TV-t, iPhone-t, iPadet vagy Macet vásárolunk, "három hónap Apple TV jár ajándékba." Itt már joggal kezdhetik el vakargatni a fejüket a felhasználók, mert nem olyan egyszerű megkülönböztetni az egyik Apple TV-t a másiktól.

Hirdetés

A jelenlegi helyzet alapján ugyanis egy Apple TV eszközt használva megnyithatjuk az Apple TV alkalmazást, hogy megnézzük az Apple TV-t. Az alkalmazáson belül találhatunk Apple TV-sorozatokat, de akadnak olyan filmek és műsorok is, amik valójában nem az Apple TV-hez tartoznak, hanem külön vásárolhatók meg. Ráadásul a közlemény azt is hozzáteszi, hogy a Brad Pitt főszereplésével forgatott F1-filmet már most meg lehet venni az Apple TV-n az Apple TV appon keresztül - mielőtt egyáltalán bemutatnák "világpremierként" az Apple TV-n. Tiszta, ugye?

Az átállás egyébként még nem teljes: az Apple weboldalán és az App Store-ban továbbra is Apple TV+ szerepel, ami csak fokozza a káoszt. És ha mindez nem lenne elég, hónapokon belül jöhet a frissített Apple TV hardver is - vagyis a készülék, amin az Apple TV-t nézhetjük az Apple TV appban.

A techóriás valószínűleg azt gondolta, hogy egy apró névmódosítással letisztultabbá teszi a márkát. Ehelyett sikerült létrehoznia egy önmagába forduló marketing-labirintust, ahol a fogyasztó úgy érezheti magát, mint egy rossz napot kifogó kísérleti egér.

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)