Amikor a Warhorse Studios belevágott a Kingdom Come: Deliverance második részének fejlesztésébe, aligha sejthette a csapat, hogy új szerepjátéka nemcsak a képernyők előtt, de a valóságban is mozgósítani fogja a középkor szerelmeseit. A Kingdom Come: Deliverance II páratlan történelmi hitelességgel mutatja be a 15. századi Cseh Királyságot - és ez nem maradt következmények nélkül a régió turizmusára nézve sem.
A cseh sajtó beszámolói szerint a játék megjelenése óta látványosan megnőtt az érdeklődés olyan helyszínek iránt, mint Kutná Hora (Kuttenberg), Trosky vagy Suchdol - mindhárom városnak prominens szerep jut a játékban, és mindhárom elképesztő látogatószámokat produkál. Egy Reddit-felhasználó által megosztott magazincikk fordítása szerint a növekedés helyszíntől függően 15 és 30 százalék között mozog, az ifjúsági turizmus felfutása pedig még ennél is drámaibb: az eddigieknél 250 százalékkal több, mintegy 55 ezer 18 és 25 év közötti látogató érkezett.
Ez a fajta, játék által generált turizmus több szempontból is meglepő. Egyrészt azért, mert a videójátékok ritkán bírnak ilyen kézzelfogható kulturális hatással. Másrészt pedig, mert a hirtelen megnövekedett turistaforgalom jellemzően feszültséget szokott szülni a helyi lakosok és hatóságok körében. Most azonban ennek éppen az ellenkezője történik: a cseh örökségvédelmi hivatal és a polgármesterek is egyaránt elismerően nyilatkoznak az új látogatók viselkedéséről és érdeklődéséről. A Warhorse kommunikációs vezetője, Tobias Stolz-Zwilling hangsúlyozta, hogy a rajongók "kulturáltan viselkednek, értékelik a műemlékeket és pénzt hagynak a városokban". A Kingdom Come: Deliverance II sikere így jóval túlmutat a videójátékos közegen, valódi érdeklődést ébresztett a régió történelme iránt és új lendületet adott a kulturális turizmusnak.
Bár megtehetné, a Warhorse nem ücsörög tétlenül a babérjain, hanem továbbra is azon dolgozik, hogy ingyenes frissítésekkel és fizetős kiegészítőkkel varázsolja még nagyszerűbbé az élményt.