A helyzet a következő: a World of Warcraft egy szabadon modolható játék, ahol a tartalmat nem, de gyakorlatilag minden mást a saját szánk íze szerint formálhatunk. Az elmúlt 20+ évben a játékosok és hobbifejlesztők rájöttek arra, hogy hogyan egyszerűsíthetik le a Blizzard dizájnereinek legvadabb bossharcait is, amiért cserébe a dizájnereknek nehezebb és nehezebb kihívásokkal kellett előállniuk, miközben az addon gyártok egyre gyorsabban és gyorsabban próbálták felülmúlni őket.
A fegyverkezési versenynek valahol meg kellett állnia, és a Blizzard most dobbantott egy nagyot: a 12.0 a mese vége. Amint a Midnight megérkezik, a dungeonök, raidek és delvek el lesznek zárva az olyan addonok elől, melyek képesek olvasni a játék információit, és extra adatokat és jelzéseket raknak a játékosok elé.
Már hónapok óta tudjuk, hogy ez a terv, így a közösség sem lepődött meg azon, amikor a Blizzard bejelentette a nagy lépés időpontját (a Midnight megjelenését). Ettől függetlenül rengetegen aggódnak a testreszabhatósági lehetőségek elvesztése, a vakok és gyengénlátók játékát segítő addonok kukázása, és a szerepjátékos eszközkészletek tűzre vetése miatt. A stúdió újra és újra elmondta mindenkinek, hogy ezek ellehetetlenítése egyáltalán nem célja, és igyekszik biztosítani minden fontos közösségi eszköz fenntarthatóságát. Aztán jött a Midnight alfa, és mindenki szívrohamot kapott, mert jelenleg semmilyen addon nem működik benne, aminek bármi köze is van harci adatokhoz.
"Meghívtunk rengeteg addon fejlesztőt az alfába, akik visszajelzésekkel szolgálhatnak a járulékos veszteségekről, és a nem szándékos károkról"
- nyilatkozta Ion Hazzikostas, a játék vezető rendezője.
A belső korlátok olyan magasnak bizonyultak, hogy a World of Warcraft talán legtöbbet használt addonja, a WeakAuras szinte semmi releváns információhoz nem fér hozzá, így a fejlesztője be is jelentette a támogatás leállását. A Classicban lesz továbbra is WeakAuras, de a modern játékban nem.
Hogy mindenki értse miről van szó, következzék egy kis gyorstalpaló. A WeakAuras gyakorlatilag egy, a játékréteg tetején ülő programnyelv, amivel bármit ki lehet rajzoltatni a UI-ra. A leggyakoribb hasznosítása különböző raidbossok mechanikáinak kijelzése és a játszható kasztok képességeinek követése, de ha valaki nagyon lelkes, az az egész felhasználói felületet is újraépítheti csak WeakAuras kóddal. Egy felfoghatatlanul potens modról van szó, ami a fegyverkezési verseny középpontjában állt, de közben olyan előnyöket is kínált, mint a nehezen látható szövegek vagy halk hanganyagok lecserélése a gyengén látó vagy halláskárosult játékosok számára.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!
A WeakAuras ügy és az alfa állapota azonnal bepörgette a közösséget:
Was I a Good Addon?
byu/nothix inwow
This is Basicly Blizzard in Midnight
byu/ItsRenaBaker inwow
Removing weakauras and it's impact on accessibility
byu/princewinter inwow
Van itt pár fontos apróság, amit érdemes szem előtt tartanunk. Először is a WeakAuras nem az első ilyen sokoldalú addon a WoW történelmében. Létezett már előtte is hasonló megoldás, és létezni fog utána is, de ami még ennél is fontosabb, hogy a jelenlegi addon korlátozások szándékosan túl szorosak. Az alfa azért alfa, mert a fejlesztők épp tesztelgetnek dolgokat, és figyelik, hogy melyik kapcsoló melyik addont lehetetleníti el. A következő hónapokban finomítani fogják a rendszert, és a végeredmény jó eséllyel egy olyan pont lesz, ahol a testreszabhatóság és játszhatóság nem sérül, de nem is fogja 5 különböző mod az arcodba köpni, hogy állj már ki légy szíves a tűzből. A fejlesztők szeretnék, ha ezt magadtól is tudnád.
"Ha állsz valamiben, ami meg fogja ölni a karakteredet, és ezt csak azért tudod, mert egy addon épp trombitál a füledbe, akkor mi, a fejlesztők elbaltáztunk valamit, és ezt nekünk kell helyretennünk."
A Midnight hoz rengeteg beépített UI eszközt, melyek helyettesíteni fogják a jelenleg népszerű addonok egy részét, de nem fog a Blizzard mindenre gyári alternatívát kínálni, hiszen ez a célja a nagy váltásnak. Szeretné ha a játékosok nem a UI-ból értesülnének dolgokról, hanem tapasztalat és kísérletezés útján tanulnák meg a harcokat, és a karakterük működését. Ez sokakat el fog ijeszteni, de ugyanakkor erre szükség is van ahhoz, hogy a World of Warcraft új kalandozói ne azon aggódjanak, hogy milyen segédprogramokat kell letölteniük, mielőtt egyáltalán megcsinálnák az első karaktereiket.