Majdnem minden területen átesünk a ló túloldalára a mesterséges intelligenciával, és biztosak lehetünk benne, hogy ez a játékvilágban sem lesz másképp. A játékipar vezetői nagyon lelkesek, különösen Yves Guillemot, az Ubisoft elnöke, aki a szaúd-arábiai New Global Sport Conference színpadán arról beszélt, hogy az AI a jövőben gyökeresen átalakítja a videojátékokat, és vele együtt a Ubisoft-féle open world élményt.
"A videojátékokban rengeteg olyan dolggal kísérletezhetünk, amit aztán a való világban is újra asznosíthatunk"
- mondta, példaként pedig Szókratészt hozta fel, aki már Assassin's Creed Odyssey-ben is feltűnt.
"Képzeljük el, hogy minden adat és tudás, amit róla tudunk, bekerül a játékba, így szemtől szembe beszélhetünk egy olyan karakterrel, aki tényleg nagyon közel áll az eredetihez."
Guillemot szerint viszont az AI segítségével még közelebb kerülhetnénk a valódi személyiségéhez.
"Úgy tanulod meg a filozófiáját, hogy közben azt érzed, játszol. Nem tanulni fogsz, hanem változni azért, hogy sikerrel járj a játékban."
A Ubisoft már korábban is hangoztatta, hogy az AI NPC-k lesznek a jövő, de Guillemot szerint ez valójában az egész játékélményre hatással lesz.
"A jövő világai intelligensebbek lesznek. Nem előre megírt szkriptekre reagálnak majd, hanem a játékos viselkedésére. Így tényleg a te világod lesz, amely alkalmazkodik hozzád"
- mondta, talán egy ici-picit naivan, mert egyelőre a mesterséges intelligencia nem tart ott, hogy megbízhatóan beépíthető legyen ilyen módon. A Fortnite is próbálkozott vele, de egy RPG-ben lényegesen bonylultabb a helyzet, mert ha mondjuk egy küldetést adó NPC beragad - vagy úgy megharagszik rád, hogy többet nem áll szóba veled -, akkor ott vége is a játéknak.
Ha az AI képes lesz valóban reaktív tartalmat generálni, az viszont alapjaiban változtathatja meg a műfajt.