Hirdetés

A Ubisoft vezére megfejtette, miért bukott meg a Star Wars Outlaws

|

Yves Guillemot most abban reménykedik, hogy a Switch 2-es megjelenés új életet lehet a játékba.

Hirdetés

Az a jó abban, hogy a Ubisoft már nem családi vállalkozás, még ha az irányítás a Guillemot fivérek kezében is van, hogy a részvényesek a pénzügyi beszámolók ismertetésekor feltehetnek kérdéseket, olykor kellemetleneket is, amelyekre a mindenkori vezetőnek muszáj válaszolnia. Így aztán Yves Guillemot a napokban olyan témákat volt kénytelen érinteni, mint a cégnél eluralkodott woke-kultúra, az Assassin's Creed Shadows büdzséje vagy az a Stop Killing Games mozgalom, amit pont a Ubisoft játékosbarátnak aligha nevezhető mentalitása hívott életre.

A vezérigazgató újfent érintette a Star Wars Outlawst is, és egyúttal megosztott a részvényesekkel, hogy szerinte ki tehet a nyitott világú akciókaland kudarcáról, ha nem ők: nos, természetesen a Star Wars márka gyengélkedésében kell keresni az okot.

Hirdetés

A Star Wars Outlaws, amelyben a játékosok a szélhámos Kay Vess bőrébe bújva törnek borsot birodalmi tisztviselők és szindikátusvezérek orra alá a messzi-messzi galaxisban, a tavalyi év egyik legjobban várt Ubisoft címe volt. Azonban a megjelenés utáni eladások nemhogy nem érték el a kitűzött célokat, hanem egyenesen tízéves mélypontra rántották le a kiadó részvényeinek értékét. 

A játék megjelenésekor hemzsegett a hibáktól, a lopakodásos mechanikák ügyetlenek, az űrcsaták unalmasak voltak, és ennyi épp elég volt ahhoz, hogy a közösség lelkesedése pillanatok alatt alábbhagyjon. De talán ennél is többet ártott, hogy az Outlaws pont ugyanazt az Ubisoft-formulát követte, amitől sok játékos már rég megcsömörlött, és ezen az sem tudott változtatni, hogy ezúttal Star Wars-köntösbe csomagolták. Nyilván az is hozzátartozik a történethez, hogy a játék kiemelt célpontja lett a szélsőjobboldali gyűlöletkampányoknak, köszönhetően annak, hogy főhőse egy női karakter, ráadásul nem tejfehér bőrű.

Ennek ellenére Guillemot szerint a fő gond az volt, hogy a Star Wars-márka turbulens időszakát élte. Hogy pontosan mire gondolt ezzel, nem fejtette ki, de nehéz nem összekapcsolni ezt a megjegyzést a Az Acoltust övező negatív attitűddel. Ugyanakkor nyomban cáfolja is a CEO instabil lábakon álló elméletét, hogy az Electronic Arts Star Wars Jedi: Survivor című játéka 2023-ban épp ebben az állítólagos "viharos" időszakban jelent meg, és mégis kedvező fogadtatásra lelt.

Az Ubisoft vezér nyilatkozatában alig említi meg a játék technikai állapotát - mint valami mellékes, apró kellemetlenséget, amit "gyorsan orvosoltak". Holott ezt nem lehet félvállról venni, a gyatra kezdés sokszor egy játék végét jelenti, és egy rossz rajt után már nagyon nehéz visszajönni - egy kézen meg tudjuk számolni az ilyen eseteket.

Mindenesetre a vezérkar abban bízik, hogy a Nintendo Switch 2-re készülő új változat életet lehelhet a projektbe - ez ugyanis Guillemot szerint "egy új verzió" lesz, bár erről sem árult el részleteket.

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)