A Stop Killing Games idén júliusban elérte az egymillió aláírást, miután a Ubisoft bezárta a The Crew című versenyjátékot 2024-ben. A kampány hatására a Ubisoft vezérigazgatója, Yves Guillemot is megszólalt, amikor a részvényesek rákérdeztek a témára.
"A petícióval kapcsolatban azt tudom mondani, hogy egy piacot működtetünk. Minden egyes játék kiadása előtt jelentős támogatást biztosítunk a játékok számára, emellett olyan szolgáltatásokat is nyújtunk, amelyek biztosítják, hogy a játék elérhető és játszható maradjon 24/7."
Guillemot szerint a Ubisoft tájékoztatja a játékosokat arról, hogy meddig lesznek elérhetők a termékei, de ez több, mint talányos. A The Crew dobozára ráírták, hogy "online kapcsolat szükséges" hozzá és az indokolatlanul apróbetűs részben kiemelik, hogy a Ubisoft 30 nappal előre értesítheti a vásárlót, hogy törli egyes online funkciók elérhetőségét. Jogilag is aggályos ez, de a Stop Killing Games például inkább a morális oldalát fogja meg ennek a kérdésnek, arra pedig ez nem egy kielégítő válasz.
"De ez a probléma nem csak a Ubisoftot érinti"
folytatta Guillemot, amire anyukám azt mondaná, hogy őt bizony nem érdekli, hogy a többieknek is egyes lett.
"Minden videójáték-kiadó szembesül ezzel a problémával. Szolgáltatásokat nyújtunk, de semmi sem örök, és egy idő után a szolgáltatásokat leállíthatják. Semmi sem örök. Mi mindent megteszünk annak érdekében, hogy a dolgok jól működjenek minden játékos és vásárló számára, mert nyilvánvalóan nem lehet minden játékot örökké támogatni."
Senki sem vitatkozik az élet alapvetéseivel és a Stop Killing Games sem azt akarja, hogy a végtelenségig frissítsék a stúdiók a live service játékaikat, hanem inkább azt, hogy a megvásárolt termék akkor is működjön, ha a kiadója már nem támogatja azt.