Hirdetés

A Square Enix az AI-ra akarja bízni a tesztelői melót, a Baldur's Gate 3 kiadója lehülyézte őket

|

Több szempontból is problémás a célkitűzés, amit a Square Enix meg akarna valósítani.

Hirdetés

Múlt héten érkezett a hír, miszerint a Square Enix nagyon szeretné, ha a jövőben a generatív algoritmusok vennék át a Q&A osztály feladatainak 70 százalékát. Ezzel effektíve teljesen automatizálnák a tesztelés és visszajelzés menetét, és rengetegen kritika érte őket ezért. Az első, és legnyilvánvalóbb probléma, hogy a japán óriás ezzel elrántaná a legfontosabb lépcsőfokot a pályakezdő fejlesztők elől: a tesztelői munkakör a tökéletes belépő, amire nagyon is szüksége van egy olyan piacnak, ahol eleve brutálisan nehéz kezdőknek szánt melót találni.

A karriergörbe persze kevés cégvezető kezét fogja visszahúzni, de az ő dolguk sem lesz feltétlenül könnyebb az AI óriáshoz való fohászkodástól. A Q&A meló egy mélységesen emberi munkakör, mivel a tesztelők azok, akik a legtöbbet játszanak otthon és munkában is, és ők lesznek az elsők, akik meg tudják mondani, ha egy projekt alapvető ötleteivel, hangulatával vagy bármilyen dizájn elemével probléma van. Az AI nem fogja tudni kielemezni a vibe-ot, de egy tapasztalt gamer már igen.

Hirdetés

Többek között ezt is felhozta reakciójában Michael Douse, a Baldur's Gate 3 stúdiójának kiadói vezetője.

"A QA-n vannak mindig azok az arcok, akik a játékvilág mélyén élnek. Ezek a srácok kulcsfontosságúak a közösségi csapatoknak. A kiadóknak. Valódi visszajelzéseket adnak. Ők azok, akik tudják, mi a jó és mi a rossz, mielőtt a közönség érintkezhetne a termékkel. Ők a legkitartóbb szakosztály a cégben."

A Larian munkatársa nyilván nem tudja megállítani a Square Enixet, és a cég hosszas történelme során nem biztos, hogy ez lesz a legnagyobb baklövés, amit elkövettek (hosszú a mellényúlásaik listája), de nehéz lenne elképzelni azt hogy ez segíteni fog nekik. Az automatizációnak mindig is megvolt a helye a Q&A-ben, mert amikor 100 órás JRPG monstrumokat épít egy csapat, azt emberpróbáló feladat újra és újra végigjárni. Ettől függetlenül a teljes gépesítés nem biztos, hogy a megfelelő lépés ennek enyhítésére.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)