A Silent Hill f a hatvanas évek Japánjába helyezte át a franchise megszokott amerikai kisvárosait, és az eddigi részekhez képest jóval akciódúsabb játékmenettel kísérletezett. A kritikusok és a rajongók nagy része pozitívan fogadta a váltást, de sokan úgy érezték, hogy a lassan kibontakozó pszichológiai horror háttérbe szorult. Motoi Okamoto producer a Tokyo Game Show 2025 alkalmával az IGN Japan kérdésére reagálva világossá tette, hogy a változtatások tudatosak voltak, de nem jelentik azt, hogy a jövő Silent Hill-játékai is ugyanebbe az irányba mozdulnak.
Okamoto szerint a cél az, hogy minden epizód saját ízt és egyedi megközelítést kapjon. A kísérletezés és az ambiciózus tervezés szerinte fontos része a sorozat jövőjének, ugyanakkor nem szeretnék, ha a Silent Hill f játékmenete lenne az alapminta a továbbiakhoz.
Hangsúlyozta, hogy a történet minősége az, ami minden résznél elsődleges marad, és a pszichológiai réteg elengedhetetlen a Silent Hill lényegéhez.
A Konami így kettős célt tűzött ki: egyszerre akarja frissen tartani a szériát új ötletekkel és játékmeneti kísérletekkel, miközben megtartja azt a pszichológiai mélységet, amely miatt a sorozat kultikussá vált. Mivel a Silent Hill f már most felülmúlja a Silent Hill 2 remake eladásait és fogadtatását, a kiadó számára egyértelművé vált, hogy a kísérletezés kifizetődő - de a rajongók biztosak lehetnek benne, hogy a jövőbeli részekben sem tűnik el a sorozat hagyományos lelke.