Hirdetés

Egy halom funkció hiányzik a Battlefield 2042-ből, amik korábban már voltak a sorozatban

|

Ma reggel véget ért a nyílt béta, amiből megtudhattuk, hogy mit nyújt az új epizód és mik azok a területek, ahol kevesebbet kínál az elődjeinél.

Hirdetés

Véget ért a négy napos Battlefield 2042 nyílt bétateszt, amit a DICE minden előző és új generációs konzolon, illetve PC-n is futtatott. A videók alapján korábban nem tudtunk meg igazán sokat a játékmenetről, így mindenki izgatottan várta a szabadon kipróbálható verziót, ez azonban sokaknak csalódást okozott.

Ugyan a fejlesztők elmondása alapján a béta egy hónapokkal ezelőtti verzió és azóta sokat fejlődött a játék, az semmiképp nem megnyugtató, hogy alapvető lehetőségeknek is híján volt.

Hirdetés

Kezdjük rögtön azzal, ami mindenkinek az első gondolata, mikor meghallja a Battlefield franchise nevét: a rombolás. A Battlefield 3 idején hatalmasat lépett előre a sorozat ilyen téren, ami a Battlefield 5-re egészen káprázatos szintre fejlődött. Volt abban valami gyönyörű, mikor egy tankkal egyszerűen átmeneteltünk egyes épületeken, erődökön. A 2042-ben ugyan van lehetőség a környezet pusztítására, ez azonban kisebb mértékben van hatással a játékmenetre, mint a korábbi epizódokban.

A mozgás is sokkal korlátozottabb, mint a Battlefield 5-ben. A modern hadszíntereken már nincs lehetőségünk guggolva futni, ugrásból bukfencezve földet érni és még háton sem tudunk kúszni, pedig mindegyik nagyon hasznos funkció volt bizonyos esetekben.

Eltűntek a klasszikus értelemben vett frakciók is, de még a karakterosztályok is sokkal kevésbé jelentősek. Persze most is jelen volt az orosz-amerikai konfliktus, mégis simán előfordult, hogy a fél szerver egy bizonyos operátorral játszott, ekkor pedig csak az ellenfelek felett feltűnő piros HUD-elem segített az azonosításban. Ez egy kritikus hiba, amivel muszáj lesz valamit kezdeni a fejlesztőknek.

Nagy hiányzó még a gránátokkal való interakció lehetősége. Az előző részben gond nélkül hajíthattuk vissza a gránátokat, sőt, azokat a levegőben meglőve akár fel is robbanthattuk, most pedig nem. Ha pedig már a felszerelésnél tartunk, arról se feledkezzünk el, hogy az Orbital nevű pályán sehol nem voltak olyan pontok, ahol tölthettük volna a készleteinket. Ha a társaktól nem kaptunk lőszert és egyéb ellátmányt, hamar azon kaphattunk magunkat, hogy a Glock maradt az utolsó lehetőségünk.

A felhasználói felület is klasszisokkal gyengébb, mint bármelyik korábbi epizódban. Kikerült például a teljes ponttábla (a főmenüből elérhető, meccs közben gombnyomásra nem), helyette csak a csapatunk squadjait látjuk sorrendben, sokkal kevesebb információt kapunk arról, hogy mennyi sebzést osztottunk egy járműnek, vagy ellenfélnek, amiket pedig kiír a felület, azt is nehezen észrevehető helyen teszi.

Már ezzel is bőven elégedettek lennénk. (Forrás: reddit)

Végül, de nem utolsósorban a felcser játékosok életét is ellehetetlenítették. Ha a Battlefield 2042 bétájában valakit éleszteni akartunk, szinte biztosan felvettük a készletét a halott játékosnak, csak ezután vehette kezdetét az orvosként is katasztrofálisan hosszú visszahozási procedúra, aminek a végén az újjáélesztett játékos is még néhány másodpercig vergődik a földön. A sorozat történetében először kijelenthető, hogy nincs értelme a medic osztálynak.

Nektek mi a véleményetek a Battlefield 2042 bétájáról? Meggyőzött titeket, hogy megvegyétek a teljes játékot, vagy megvárjátok, hogy a kezdeti nehézségeket megoldják a fejlesztők, mielőtt csatlakoztok a bulihoz?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)