Hirdetés

A World of Warcraft vezetője részletezte milyen addon maradhat, és milyen nem

|

Ion Hazzikostas és csapata ki akarja egyenlíteni a csatateret, de ez nem lesz egyszerű: egy 20 éve zubogó árral akarnak szembeúszni.

Hirdetés

Néhány hete volt szó először arról, hogy a World of Warcraft csapata komoly változásokat akar bevezetni a játék és az addonok kapcsolatán. A PC Gamernek adott interjújában a WoW egyik vezetője, Ion Hazzikostas továbbra is megerősítette, hogy a modok nagy részéhez eszük ágában sincs hozzányúlni. A gyűjtögetős eszközeitek, a SexyMinimapjaitok és minden más sértetlenül fogja átvészelni az átállás folyamatát. A fókusz itt a kompetitív eszközökön van.

"A cél az lenne, hogy amikor felemerül az addonok szükségességének kérdése, akkor a válasz lehessen, »nem, rajtad áll, hogy akarsz-e használni addonokat vagy sem«. Ha őszinték akarunk lenni, akkor ma nem ez a helyzet."

Ion először is tisztázta, hogy az új szabályok és korlátozások nem lesznek benne sem a 11.1.7-ben, sem a 11.2-ben. A The War Within életciklusa alatt valószínűleg semmi sem fog változni, de a Midnight előzetes frissítésében már más lehet a helyzet. Akárhogy is, az előzetes közleményekhez hasonlóan a rendező ismét elmondta, hogy nem egyszerre akarják "letépni a ragtapaszt" hanem egy beszélgetéssel elindítani egy folyamatot, ami egy nap egy kiegyenlített játéktérhez vezethet.

Első körben elkezdtek azon dolgozni, hogy a különböző raid és dungeon mechanikákat mindenki tisztábban láthassa, majd beépítettek egy Cooldown követőt, és legközelebb behozzák a kasztok tanulását segítő eszközöket. Ezeknek egyelőre kezdetleges változatait kapjuk, de idővel mind testreszabhatóságuk, mind funkcionalitásuk sokat fejlődik majd.

Hirdetés

A következő a sebzésmérők bevezetése lesz, és bár lehet hogy a Blizzard saját Damage Metere nem lesz olyan részletes, mint a Details, részükről ez alapvetően rendben van.

"Az újdonságok egy részét visszajelzések nyomán építjük, és remélhetőleg képesek leszünk áthidalni velük a távot a játékosaink között. Ugyanakkor valamelyest remélem, hogy az emberek elfogadják majd, amikor azt mondjuk, hogy a megoldásunk 96 százalékban teljes."

A cél, hogy minden kompetitív eszköz, amit ma addonokból kapunk, az az alap UI részévé válhasson. Azt sem szeretnék, ha az addongyártók és raid harc tervezők fegyverkezési versenye negatívan befolyásolná a játékélményt. A múltbna például a Blizzard megpróbálta elrejteni az addonok elől a raid bossok egyes mechanikáit, de erre az volt a közösség válasza, hogy írtak makrókat, melyek aktiválásakor tudatták az addonokkal mi történik, és az kidobta nekik a keletkezett helyzet megoldását.

Mi a megoldás? Először minden szükséges funkcionalitás beépítését, az átláthatóság megoldását, és a különböző eszközök elérhetővé tételét. Ezt követően a fejlesztők el fognak venni bizonyos eszközöket a jelenlegi addonoktól. Nem fogják látni például az egyes karakterek cooldownjait, a bejövő gyógyítások mértékeit, sem a különleges buffokat vagy debuffokat. Ha gond van, azt a játék nyilvánvalóvá fogja tenni, és nem egy WeakAurára kell majd támaszkodni.

Ez levághatja az addonokra való támaszkodás lehetőségét, és több teret ad majd a WoW raid tervezőinek, akiknek így nem kell bonyolult WeakAurákat és egyebeket kerülgetniük. Nagy váltás jön a Warcraft közösségének életébe, de remélhetőleg ezzel mindenki jól jár majd.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)