Aki valaha is mélyebben beleásta magát a World of Warcraftba (vagy szokta nézni a Race to World Firstöt), az pontosan tudja, hogy mennyire fontosak az addonok ennél a játéknál. A közösség a sebzést mérő grafikonoktól a raid segédeken át, a UI szerkesztőkig mindent használ azért, hogy egy ténylegesen komplikált élményt annyira leegyszerűsítsen magának, amennyire csak lehet. Persze az addonok létezése másfajta, extra komplikációt jelent.
A raid segédek, WeakAura szerű eszközök és egyebek a fejlesztők életét is megkeserítik. A raideket és dungeonokat építő csapatok gyakorlatilag egy fegyverkezési versenyben vannak az addongyártókkal: a srácok próbálnak olyan nehéz és izgalmas tartalmakat építeni, amennyire csak lehet, az addongyártók ezeket leegyszerűsítik, amennyire csak képesek, és mindenki beleszorul egy körforgásba, ahol mindenki próbálja felülmúlni a másikat. Ez leginkább a kezdők életét nehezíti meg, akik próbálnának belefolyni a magasabb szintű végjátékba, de előtte meg kell tanulniuk az addonok nyelvezetét.
Mi a megoldás? Egy többlépcsős folyamat, aminek az első fokát a Blizzard a 11.1.5-tel mászta meg. Az új frissítéssel bekerült egy cooldown figyelő eszköz a játék alap UI-ába, ami gyakorlatilag a kaszt-alapú WeakAurákat helyettesíti. Ezek testre szabható információs kijelzők, melyeket egy kódnyelven keresztül lehet szerkeszteni, és a legtöbben különböző raid és dungeon mechanikák követésére, és kasztjaik képességeinek cooldownfigyelésére használják. Utóbbi funkciót most beépítette a Blizzard a játékélménybe, de ez messze van a végleges megoldástól.
A következő lépés a raid és dungeon mechanikák egyértelműbb előrejelzése, majd az optimális kasztjátékot elősegítő eszközök beépítése lesz. Létezik egy Hekili nevű addon, ami a játékosnak a képernyőjére rakja, hogy mikor melyik képességét érdemes használniuk. Ez gyakorlatilag egy pótkerék, ami oktatási célt szolgál, és a Blizzard felismerte fontosságát. A 11.1.7-ben beépítenek egy hasonló "Rotation Assist" eszközt, ami kiemeli majd, hogy mikor melyik képességet lenne érdemes használnod. Még egy egygombos opciót is bevezetnek ehhez: egyetlen gombot kell nyomkodnod, és a karaktered nagyjából azt fogja csinálni, amit kellene neki. Ez messze nem fog optimális sebzést nyújtani, és meglesznek a maga korlátai, de tanuló eszköznek tökéletes lesz.
A következő a sebzésmérők és egyéb grafikonokat produkáló addonok lesznek. A damage meterek nem csak a legnépszerűbb addon-fajtái a WoW-nak, de a legvitatottabbak is, lévén ezeket használják az emberek arra, hogy egymást szekálják raidekben. A Blizzard be akarja majd építeni a saját verzióját, de jól akarják csinálni: meg akarják kerülni az addon problémáit, és úgy akarnak információt adni a játékosok kezébe, hogy az inkább építőjellegű tanulást, mintsem destruktív hangvételű hisztizést okozzon.
Mindez azért történik, mert a Blizzardnak egy célja van. Le akarja egyszerűsíteni a kezdők élményét, és meg akarja törni végre a fegyverkezési verseny ciklusát. Ha minden a terveik szerint halad, akkor a jövőben korlátozhatják a harci szituációkban használható addonok működését, szóval se WeakAura, se DamageMeter, se semmi hasonló nem lesz engedélyezett. Az idáig vezető út nem lesz egyszerű, és persze a Blizzard meg akarja hagyni a játékosoknak, hogy a vizuális, szerepjátékos, és egyéb cuki kis addonok megmaradhassanak. Itt a kompetitív élmény megvédéséről lenne elsődlegesen szó.
Meglátjuk, hogy ez hogy fog összeállni, de az tény, hogy a fejlesztők folyamatos kapcsolatban vannak a világ legjobb kompetitív csapataival. Igyekeznek együtt megoldásokat találni, ami egy jó út lehet egy egészségesebb jövő felé.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!