Hirdetés

Nagyot változik a World of Warcraft és az addonok kapcsolata, jönnek a korlátozások első lépései

|

Nagy fába vágta a fejszéjét a WoW csapata, de a meló eredménye remélhetőleg egy egészségesebb játékközeg lesz.

Hirdetés

Aki valaha is mélyebben beleásta magát a World of Warcraftba (vagy szokta nézni a Race to World Firstöt), az pontosan tudja, hogy mennyire fontosak az addonok ennél a játéknál. A közösség a sebzést mérő grafikonoktól a raid segédeken át, a UI szerkesztőkig mindent használ azért, hogy egy ténylegesen komplikált élményt annyira leegyszerűsítsen magának, amennyire csak lehet. Persze az addonok létezése másfajta, extra komplikációt jelent.

A raid segédek, WeakAura szerű eszközök és egyebek a fejlesztők életét is megkeserítik. A raideket és dungeonokat építő csapatok gyakorlatilag egy fegyverkezési versenyben vannak az addongyártókkal: a srácok próbálnak olyan nehéz és izgalmas tartalmakat építeni, amennyire csak lehet, az addongyártók ezeket leegyszerűsítik, amennyire csak képesek, és mindenki beleszorul egy körforgásba, ahol mindenki próbálja felülmúlni a másikat. Ez leginkább a kezdők életét nehezíti meg, akik próbálnának belefolyni a magasabb szintű végjátékba, de előtte meg kell tanulniuk az addonok nyelvezetét.

Hirdetés

Mi a megoldás? Egy többlépcsős folyamat, aminek az első fokát a Blizzard a 11.1.5-tel mászta meg. Az új frissítéssel bekerült egy cooldown figyelő eszköz a játék alap UI-ába, ami gyakorlatilag a kaszt-alapú WeakAurákat helyettesíti. Ezek testre szabható információs kijelzők, melyeket egy kódnyelven keresztül lehet szerkeszteni, és a legtöbben különböző raid és dungeon mechanikák követésére, és kasztjaik képességeinek cooldownfigyelésére használják. Utóbbi funkciót most beépítette a Blizzard a játékélménybe, de ez messze van a végleges megoldástól.

Így néz ki egy Warlock WeakAura összeállítása, ami segíti követni a képességeinek és tárgyainak cooldownjait.
Így néz ki egy Warlock WeakAura összeállítása, ami segíti követni a képességeinek és tárgyainak cooldownjait.

A Blizzard új frissítéssel beépített saját verziója.
A Blizzard új frissítéssel beépített saját verziója.

A következő lépés a raid és dungeon mechanikák egyértelműbb előrejelzése, majd az optimális kasztjátékot elősegítő eszközök beépítése lesz. Létezik egy Hekili nevű addon, ami a játékosnak a képernyőjére rakja, hogy mikor melyik képességét érdemes használniuk. Ez gyakorlatilag egy pótkerék, ami oktatási célt szolgál, és a Blizzard felismerte fontosságát. A 11.1.7-ben beépítenek egy hasonló "Rotation Assist" eszközt, ami kiemeli majd, hogy mikor melyik képességet lenne érdemes használnod. Még egy egygombos opciót is bevezetnek ehhez: egyetlen gombot kell nyomkodnod, és a karaktered nagyjából azt fogja csinálni, amit kellene neki. Ez messze nem fog optimális sebzést nyújtani, és meglesznek a maga korlátai, de tanuló eszköznek tökéletes lesz.

A Hekili megmondja mit érdemes megnyomni.
A Hekili megmondja mit érdemes megnyomni.

A Blizzard két opcióval is válaszolt, az egyik egy hátrányokat kínáló, de egy gombbal működő segéd.
A Blizzard két opcióval is válaszolt, az egyik egy hátrányokat kínáló, de egy gombbal működő segéd.

A következő a sebzésmérők és egyéb grafikonokat produkáló addonok lesznek. A damage meterek nem csak a legnépszerűbb addon-fajtái a WoW-nak, de a legvitatottabbak is, lévén ezeket használják az emberek arra, hogy egymást szekálják raidekben. A Blizzard be akarja majd építeni a saját verzióját, de jól akarják csinálni: meg akarják kerülni az addon problémáit, és úgy akarnak információt adni a játékosok kezébe, hogy az inkább építőjellegű tanulást, mintsem destruktív hangvételű hisztizést okozzon.

Mindez azért történik, mert a Blizzardnak egy célja van. Le akarja egyszerűsíteni a kezdők élményét, és meg akarja törni végre a fegyverkezési verseny ciklusát. Ha minden a terveik szerint halad, akkor a jövőben korlátozhatják a harci szituációkban használható addonok működését, szóval se WeakAura, se DamageMeter, se semmi hasonló nem lesz engedélyezett. Az idáig vezető út nem lesz egyszerű, és persze a Blizzard meg akarja hagyni a játékosoknak, hogy a vizuális, szerepjátékos, és egyéb cuki kis addonok megmaradhassanak. Itt a kompetitív élmény megvédéséről lenne elsődlegesen szó.

Meglátjuk, hogy ez hogy fog összeállni, de az tény, hogy a fejlesztők folyamatos kapcsolatban vannak a világ legjobb kompetitív csapataival. Igyekeznek együtt megoldásokat találni, ami egy jó út lehet egy egészségesebb jövő felé.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)