Hirdetés

A történet lesz a The Elder Scrolls Online: High Isle erőssége

|

Megjelenés előtt kipróbáltuk a The Elder Scrolls Online: High Isle kiegészítőt.

Hirdetés

2014 óta töretlen népszerűségnek örvend a Bethesda egyre terebélyesedő online szerepjátéka. Minden évben új helyszíneket fedezhetünk fel Tamriel varázslatos kontinensén, lassan már nem marad egyetlen fehér folt sem a térképen, ahol nem aprítottunk miszlikbe valamilyen mágikus fenevadat. A fejlesztést végző ZeniMax Online egy másfél órás prezentációban mutatta be az új helyszínt, a földi paradicsomnak is beillő High Isle-t, méghozzá a koronavírus-járvány óta már megszokottnak mondható digitális keretek között.

Több mint 70 újságíró gyűlt össze, hogy láthassa a home office-ban tevékenykedő fejlesztők erőfeszítéseinek gyümölcsét. Az előadást követően pedig lehetőségünk nyílt letölteni egy méretes preview verziót, így ki is próbálhattuk az új kiegészítőt. Miután lecsordogált az összesen 126 GB-nyi adat, előre generált karakterekkel járhattuk be a szigetvilágot, ahol ízelítőt kaptunk abból, hogy milyen is a breton feudális társadalom Tamrielben.

Hirdetés

Korrupt politikusok titkos társasága

Már az első percekben nyilvánvalóvá válik az éles kontraszt az előző kiegészítőhöz képest. A Blackwood komor és baljós tájai után sokkal vidámabb, mediterrán hangulatú kép tárul elénk. Emiatt az ember élvezettel vágtat keresztül az aranyló napraforgómezőkön, elismeréssel adózva a környékbeli kastélyok ismeretlen építészei előtt. Arról persze lehet vitatkozni, hogy 2014 óta milyen mértékben avult el a The Elder Scrolls Online motorja, de az kétségtelen, hogy a grafikusok kihozták belőle, amit lehetett. Sajnos az animációkat is kikezdte az idő vasfoga, idén láttunk már ennél nagyságrendekkel jobb megoldásokat.

Az viszont tagadhatatlan, hogy a történetmeséléssel soha nem volt gond, e téren mindig nagyot tudnak domborítani a fejlesztők. Mint ismeretes, körülbelül nyolcszáz évvel járunk a Morrowind és az Oblivion, illetve egy évezreddel a Skyrim eseményei előtt, amikor javában dúl egy, a kontinens egészére kiterjedő háború. Titkos szövetségek alakulnak, amik megágyaznának a béketárgyalásoknak, melyek megtartására a semleges High Isle tökéletesen alkalmas helyszín lenne. Ugyanekkor azonban gonosz erők és kapzsi politikai szereplők a konfliktusok kiélezésén fáradoznak, hiszen fegyvereket, páncélokat és ellátmányt mindig jóval magasabb áron lehet eladni háborúban, mint békeidőben. Ezért jól szervezett rablólovagok egy csoportja terrorakciókkal igyekszik megdönteni a rendszert. Itt kapcsolódunk be a történetbe, mely hasonlóan az előző nagy bővítményekhez, mintegy harminc órányi tartalmat ígér.

A High Isle kiegészítő címadó területe két, jól elhatárolható részre oszlik: adott egy szigetcsoport, ahol a breton nemesség él fényűző pompában, lovagi játékokkal szórakozva, és kiélvezve a feudális rendszer előnyeit. A másik egy sűrű dzsungellel borított börtönsziget, ahol nincsenek őrök, ezért a rabok véres gladiátorviadalokon döntik el, hogy ki legyen az aktuális vezér. Valahogy úgy kell elképzelni, mint a Menekülés New Yorkból című filmklasszikust, csak épp fantasy köntösben. Számomra egyértelműen ez volt a High Isle csúcspontja.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Tizenkilencre lapot húzni

A másfél órás prezentáció első részét mindössze 20 percben ledarálták, ennyi pontosan elég volt ahhoz, hogy felkeltse az érdeklődésemet. Gondot csak az okozott, hogy ugyanilyen hamar véget is ért az újdonságok felsorolása. Ezúttal nem kapunk új fajt, se karakterosztályt, pedig pont ezek hoznák meg sokak kedvét a kalandozáshoz. Élénken emlékszem a nekromanták megjelenésére, az új kaszt sok kiégett játékost visszacsábított a játékba. A bemutató második (hosszabb és unalmasabb) felét a Tales of Tribute kártyajátéknak szentelték.

Biztosan lesznek olyan kalandozók, akik végtelen idővel rendelkeznek, és egy MMORPG-ben az idejük nagy részét kártyázással töltik a kocsmákban, én viszont szívesebben aprítom a szörnyeket a dungeonökben és a raideken. Az érdeklődők egy gyűjtögetős kártyajátékra készüljenek, amiben egyaránt megmérkőzhetnek gépi és emberi ellenfelekkel. A győztes menetekért kozmetikai holmikat, bútorokat, nyersanyagokat és aranyat kaphatunk. A jutalmakból is látszik, hogy ez amolyan kiegészítő játékelem, a karakterünk felszerelésére valót továbbra is a raidekből szedjük össze. Elméletben akkor sincs baj, ha olyan ellenféllel kerülünk össze a kártyaasztalnál, akinek minden jó lap a birtokában van, mivel a menetek előtt összekeverik a paklikat, és egyenlő eséllyel osztják ki az összes aduászt.

A The Elder Scrolls Online: High Isle június 6-án jelenik meg PC-re, 21-én pedig Xbox és PlayStation konzolokra. A preview verzióval töltött 10 óra után úgy érzem, hogy nem ez lesz a legtartalmasabb kiegészítő, de aki szereti a kiváló történetmesélést, az nyugodtan vágjon bele az új kalandba. A fősztori mellett rengeteg érdekes mellékszálat bonthatunk ki, sőt még két új, gép által irányított kalandozótársat is kapunk. Egy simlis khajit és egy breton lovagnő is hozzánk csapódhat, így azoknak sem kell egymagukban róniuk a tájat, akik amúgy introvertált üzemmódban kalandoznak és kínosan kerülik az idegenek társaságát.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)