A PC-s játékrajongók egész életükben úgy fognak visszaemlékezni a Diablo II-re, mint egy utánozhatatlan klasszikusra. Persze ez nem feltétlenül igaz a fejlesztőkre, akik álmatlan éjszakák tucatjait élték túl, mielőtt a boltokba küldhették volna a folytatás dobozait.
David Brevik (Erich és Max Schaeferrel együtt) vért izzadt azért, hogy a Diablo II megjelenhessen: ha valaki elolvassa Jason Schreier Play Nice című könyvét, annak egyértelművé válik az egész széria balsorsa. Nem volt Diablo fejlesztési ciklus dráma nélkül.
Függetlenül a próbatételektől és a dizájnkavalkádtól, a Diablo II egy csodálatosan sikerült ARPG lett, ami a mai napig irányadó, nem csak a saját kategóriájában, hanem az egész nyugati szerepjáték műfajban is. És Brevik mégis szenvedélyesen rühelli annak egyik pontját, a Stamina csíkot.
A kis fehér vonalka a UI közepén hamar elapadt a korai szinteken, és onnantól a karakterünk csak nagyon lassan tud lépkedni a Diablo II méretes zónáin. Később ez nem probléma, lévén a szintlépések és tárgyaink sokat segítenek abban, hogy sose fogyhassunk ki Staminából. Ettől függetlenül a korai szakaszban egy idegesítő apróság, amivel Brevik szerint nem kellene szenvednünk.
A Path of Exile társalkotójával, Chris Wilsonnal beszélt Brevik a Diablo II 25. szülinapja kapcsán, és ott nem győzte kritizálni a dolgot.
"Gyűlölöm a Stamina csíkot, minden alkalommal elszégyellem magam, ha ránézek. Egy teljesen irreleváns elem a későbbiekben, de keményen bünteti az új játékosokat. Mintha egy noob-adó lenne az egész."
Brevik elmondta, hogy eredetileg azért rakták a játékba, mert meg akarták akadályozni a menekülést. A végtelen futási lehetőség azt eredményezhette volna, hogy sokan meglógnak a szörnyek elől, de ez nyilván butaság: mostanra ő is tudja, hogy a játékosok azért diablóznak, hogy megöljenek dolgokat, és eszük ágában sincs elfutni a szörnyek elől. Így egy érdekes taktikai elem helyett a Stamina csak egy idegesítő akadállyá vált.
Chris egy fokkal pozitívabban állt a mechanikához: szerinte az egy átugrandó akadály, amin ha túllendül a játékos, akkor azt pozitív eredményként éli meg. Akárhogy is, a fenyegető fehér csík továbbra is ott van a Diablo II: Resurrectedben, szóval a következő D2-es generációknak is meg kell majd küzeniük vele, ha tetszik Breviknek, ha nem.