Hirdetés

A Diablo II alkotója még mindig rühelli a stamina csíkot

|

Már 25 év telt el a megjelenés óta, de David Brevik még mindig azt kívánja, bárcsak ne tették volna bele azt az átkozott staminát a játékba.

Hirdetés

A PC-s játékrajongók egész életükben úgy fognak visszaemlékezni a Diablo II-re, mint egy utánozhatatlan klasszikusra. Persze ez nem feltétlenül igaz a fejlesztőkre, akik álmatlan éjszakák tucatjait élték túl, mielőtt a boltokba küldhették volna a folytatás dobozait.

David Brevik (Erich és Max Schaeferrel együtt) vért izzadt azért, hogy a Diablo II megjelenhessen: ha valaki elolvassa Jason Schreier Play Nice című könyvét, annak egyértelművé válik az egész széria balsorsa. Nem volt Diablo fejlesztési ciklus dráma nélkül.

Hirdetés

Függetlenül a próbatételektől és a dizájnkavalkádtól, a Diablo II egy csodálatosan sikerült ARPG lett, ami a mai napig irányadó, nem csak a saját kategóriájában, hanem az egész nyugati szerepjáték műfajban is. És Brevik mégis szenvedélyesen rühelli annak egyik pontját, a Stamina csíkot.

A kis fehér vonalka a UI közepén hamar elapadt a korai szinteken, és onnantól a karakterünk csak nagyon lassan tud lépkedni a Diablo II méretes zónáin. Később ez nem probléma, lévén a szintlépések és tárgyaink sokat segítenek abban, hogy sose fogyhassunk ki Staminából. Ettől függetlenül a korai szakaszban egy idegesítő apróság, amivel Brevik szerint nem kellene szenvednünk.

A Path of Exile társalkotójával, Chris Wilsonnal beszélt Brevik a Diablo II 25. szülinapja kapcsán, és ott nem győzte kritizálni a dolgot.

"Gyűlölöm a Stamina csíkot, minden alkalommal elszégyellem magam, ha ránézek. Egy teljesen irreleváns elem a későbbiekben, de keményen bünteti az új játékosokat. Mintha egy noob-adó lenne az egész."

Brevik elmondta, hogy eredetileg azért rakták a játékba, mert meg akarták akadályozni a menekülést. A végtelen futási lehetőség azt eredményezhette volna, hogy sokan meglógnak a szörnyek elől, de ez nyilván butaság: mostanra ő is tudja, hogy a játékosok azért diablóznak, hogy megöljenek dolgokat, és eszük ágában sincs elfutni a szörnyek elől. Így egy érdekes taktikai elem helyett a Stamina csak egy idegesítő akadállyá vált.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Chris egy fokkal pozitívabban állt a mechanikához: szerinte az egy átugrandó akadály, amin ha túllendül a játékos, akkor azt pozitív eredményként éli meg. Akárhogy is, a fenyegető fehér csík továbbra is ott van a Diablo II: Resurrectedben, szóval a következő D2-es generációknak is meg kell majd küzeniük vele, ha tetszik Breviknek, ha nem.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)